Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg skal sette inn spiral nå, siden jeg er ferdig å amme. Men jeg lurer på et par ting. Jeg har lest litt på nettet om innsetting av spiral, og at det er best å å ha født ett eller flere barn før man setter den inn. Jeg har tatt ks, vil det ha noe å si? Selvom jeg vet at dette sikkert er svært individuelt, så lurer på hvor smertefullt det er å sette den inn? Holder det å ta en paracet 30 min før, eller bør jeg satse på pinex forte f.eks.? Og hvordan er det med samleie etter å ha satt den inn? Må man vente en viss tid før man har sex igjen? Ja, jeg vet at jeg kan få svar hos legen min. Men de har det så travelt for tiden at jeg tenkte jeg kunne gå rett til gynekologen. Og jeg vil gjerne være litt forberedt før jeg får:) Takker for alle svar:)
Misti Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Jeg satte inn for et par uker siden hos gynekologen og merka ikke at han satte den. fikk litt mesmurring i magen etter på bare.. Vente 3 dager sa han til meg, så den kunne sette seg eller hva han sa.
Gjest Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Det gjorde kjempe vondt å sette inn spiralen, gruer meg til jeg må skifte, er to år til nå.. Men den legen jeg hadde var helt forferdelig... Skifta ut henne etter det, så gikk jeg til en privatklinikk, de var kjempe flinke, gjorde ikke så vondt, men regner med at jeg ikke hadde spent meg så mye om jeg hadde sluppet den første opplevelsen jeg hadde.. Så viktig å velge riktig lege til å gjøre det!!! Den første jeg gikk til telte penger og pasienter sikkert, pass på at du ikke får en som ikke vil ta seg tid til det liksom....
ApriIbaby Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Gå til gynekolog, ja. de gjør det mye mindre smertefritt enn vanlige leger. Er vel mer kjent i området :-D Er ikke vondt etter vaginal fødsel, men kan vel tenkes det er litt vondere etter keisersnitt. Om du vet du tåler det skader det vel ikke å ta en paraligin forte. Jeg husker jeg blødde en stund etter innsetting, så sengevals begrenset seg selv...
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Hei. Jeg satte inn i slutten av Juli. Jeg har født 2 barn vaginalt. (om det har noe å si) Kjente overhodet ingenting da hun satte den inn, eneste som er ubehagelig er den "muse-jekken" som de alltid bruker under gyn undersøkelser. Hadde småblødninger en liten stund etterpå og menssmerter i en ukes tid. Og nå kjenner jeg overhodet ingenting! Hender jeg får menssmerter, men de går over etter 10min... Jeg fikk beskjed om å vente med samleie i 14dager, da skulle spiralen være skikkelig igang. Men som ei over her sier, jeg blødde litt så det begrenset seg selv.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 9. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2009 Tusen takk for svar. Jeg har tenkt å gå til samme gynekolog som jeg var hos tidligere i år, syns hun var veldig flink. Er veldig nervøs for å sette den inn siden jeg har hatt masse smerter i underlivet under sex pga hormoner når jeg har ammet. Så håper hun er forsiktig siden det fremdeles gjør litt vondt. Hmm.. Dette ble litt vel personlig ang underlivet mitt, men men.. Savner anonymknappen her nå, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå