Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Sliter med å bestemme meg for hvem jeg skal stemme på, men synes det virker som høyre står for mye bra... Hva er ditt inntrykk av høyre? Hva mener du er negativt? Vær så snill, hjelp!!!
Gjest Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Ja til oljeboring i Lofoten og Vesterålen er negativt med Høyre (og flere andre partier)
Salat Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 At de er åpne for samarbeid med frp synes jeg er negativt. Håper at de gjør et godt valg og kan kan danse med Venstre og KrF som Høybråten så fint sa det.
-Lane- Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Ja, til oljeboring i Lofoten og Vesterålen. Jeg bor her og synes at det er veldig negativt med Høyre.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Privatisering av skole, fokus på enkeltmennesket, skattelette til de rike, de vil selge ut statlige selskaper som Norge tjener penger på, karakterer i småskolen.
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 9. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2009 Oljeboringen i Lofoten og Vesterålen er jeg enig i at er negativt, og også hvis de vil samarbeide med Frp,men det trodde jeg ikke de ville. Det jeg leser meg frem til på hjemmesiden deres ang skole er at de vil endre loven sånn at det skal bli lov å strate privatskole,men ikke privatisere skolen som allerede er. Når det gjelderkarakterer så står det: "Høyre ser også positivt på en ordning med alternative vurderingsformer som et supplement til karakterene, slik at elevene sikres en grundig evaluering"... Det er vel ikke helt det samme som at de vil innføre karakterer på barneskolen? Når det gjelder skattelette så har jeg forstått det som atdet ikke er de rike som vil få mest skattelette, men de som tjener sånn som meg og må betale toppskatt på en lønn på 450 000,-. De vil heve toppskattgrensa til 500 000,- og etterhvert jobbe for å avvikle toppskatten. Og de sier at det skal lønne seg å ville jobbe og ikke betale ekstra skatt fordi man jobber ekstra. Har jeg forstått det helt feil? Synes det er litt vanskelig å få med seg alt og tolke det som blir sagt..
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 10. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2009 Dytter på denne i dag, og håper på flere svar
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. september 2009 #8 Skrevet 10. september 2009 de har gått ut i diverse debatprogram å snakket for karakterer i barneskolen. de ønsker at man skal kunne betale mer for barnehageplassene for å få tilbud som musikkbarnehage. - altså man gjør et skilde mellom de som har råd til disse tingene og de som ikke har råd. det syns jeg er negativt. når de gir skattelette så må de jo kjære ned på andre ting som pr dags dato får penger. jeg syns heller at de pengene som høyere ønsker å bruke på skattelette burde gå til et løft i eldreomsorgen. personlig så syns jeg høyere er et parti for de som har mye og ønsker mer. spesielt i form av "jeg har penger, hvorfor kan ikke jeg da kjøpe meg bedre velferdstjenester en Pål som har lite penger?" det syns jeg er en skummel tankegang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå