Gå til innhold

Hvor og når gikk vannet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det skjer tidlig morgen hos meg da jeg går hjemme med minstemann på 1 år, har fått beskjed om å legge meg ned når det skjer denne gangen pga mye fostervann.

Kan liksom ikke se for meg at jeg ligger langflat på gulvet på rema under helgehandelen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannet mitt gikk midt på natten, rundt halv 4.

Jeg våknet med at det føltes ut som om jeg tissa på meg :-)

Skrevet

Med første mann gikk vannet ca kl 05.00 hjemme på soverommet :-) har du fått beskjed om å legge deg ned, så gjør det uansett hvor du er....men jeg føler at fødsel ofte starter om natten....LYKKE TIL:-)

Skrevet

mitt gikk heldigvis hjemme på badet. nettopp reist meg fra sofaen fordi jeg kjente et knepp... det begynte å renne da jeg kom inn på badet.

Skrevet

Åh, jeg kjenner meg SÅ igjen :-D Samme beskjed da jeg gikk med førstemann (satt i sete). Jeg var livredd for å måtte legge meg ned på gata eller noe. Hadde alltid med meg noen den siste uka. Men få fødsler starter jo slik heldigvis, selv om min gjorde det. Vannet gikk hjemme på kjøkkenet tidlig om morgenen. Jeg stod og skulle smøre matpakke til sambo´n, og så bare fosset vannet uten forvarsel. Min største skrekk ble virkelig, men i steden for å bli redd så holdt vi på å le oss ihjel. Måtte ta meg sammen for å klare å ringe føden uten å le. Ble hentet i ambulanse rett etterpå (liggende hele veien da vet dere) og vi lo og lo alle sammen. Ambulansegutta hadde akkurat kommet på jobb den morgenen og hadde fått valget mellom å reise ut på et trafikkuhell, eller ta meg med til sykehuset. Jeg måtte bare spørre dem der de bar meg nedfor trappene om de ikke angret på valget: Flytte en hvalross er ikke heller den enkleste jobben ;-)

Skrevet

Jeg våknet av en ri og en kneppelyd. Reiste meg og gikk på do, vannet begynnte å renne på veien :) (skjønnte med en gang at det var vannet som gikk når jeg hørte kneppelyden)! Ungen var ute under 5 timer senere!! :)

Skrevet

Jeg våknet kvart på åtte på morgenen av en kneppelyd....og at vannet hadde gått... og det var ikke lite vann.. Senga ble ødelagt,så nå har jeg skaffet beskyttelselaken!! :)) Riene starta en halvtime senere....

Skrevet

Hei Tjukkemagen.

Har noen scener i hodet som ligner dine, ser for meg ambulansegutta opp trappene på vårt gamle hus, de skal få litt og stri med.

Blir ikke enkelt å frakte denne sjøkua heller.

Skrevet

8 dager på overtid gikk vannet kl 05.30 ca. Var på do og skulle tisse, så "eksploderte" en liten vannblemme som lå forran hodet på babyen, så alt kom ikke med en gang. Fødte litt før kl 07.00, og da kom også resten av vannet:)

Skrevet

Hehe, de får deg nok med ned skjønner du. De har båret ut flodhester før. Flinke folk :-) Og du, det kjennes mindre skummelt NÅR (hvis) vannet går enn hva man forestiller seg på forhånd :-) Lykke til!

Skrevet

første gangen gikk vannet idet jenta kom ut....spruta ned jordmora

andre gangen gikk det hjemme,men jeg lagde middag

Skrevet

Ingen som har vært så (u)heldige at det har gått på en offentlig plass?

Skrevet

Slå denne noen!

Da jeg skulle ha min første for 3 år siden, var jeg i kirka fordi venninen min giftet seg. Hadde hatt masrier siden kvelden før så visste at noe var pågang, men måtta jo i bryllup. I det brudetparet skulle gå ned kirkegulvet reiste jeg meg opp og hørte et knepp, og kjente at det begynte å sildre, he he, hadde heldigvis på meg bind da jeg hadde mye utflod. Kom meg fort ut av kirka kan man si. Glad det ikke fosset vann, og det var ingen som la merke til noe. Snuppa kom 1,5 døgn etterpå, så det var langdrygt.

Var 38 uker forresten. :)

Nå venter jeg tvillinger så er forberedt på å føde før tiden. :)

Skrevet

Jeg venter nr. 3 nå. Vannet mitt gikk verken med nr. 1 eller 2. Nesten litt kjedelig... Med nr. 1 tok jordmor vannet med en "heklenål", mens nr. 2 var så stor i hodet (39 cm) at selv om vannet hadde gått, merket jeg ikke så mye til det. Det rant liksom litt på natta, men jeg trodde at jeg bare lakk litt på slutten.. Hehe! Da jeg kom på sykehuset kunne jordmor bekrefte at vannet hadde gått.

Lurer på hvordan det blir denne gangen:) Krysser fingrene for at det ikke blir et plask på Ikea, eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...