Gå til innhold

noen her som ammer for andre gang eller mer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal snart igang igjen med å begynne og amme igjen :) det jeg lurte på er om dere har like mye melk nå som dere hadde første gangen?og har ammingen gått mye bedre med tanke på brystbetennelser og såre brystvorter eller er det likt som første gangen? jeg ser veldig fram til og begynne og amme igjen og håper at det skal gå like fint som sist gang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer nr 2, men det er litt over 7 år mellom mine barn, så var nesten som om å begynne på nytt. Men jeg kunne teknikken og alt, så det var litt lettere sånn sett. Og denne babyen var ikke prematur, noe som gjorde at hun sugde mye mer effektivt.

Brystvortene ble like såre, men ikke i 8 uker, bare 1-2 uker. Har aldri fått brystbetennelse, så kan ikke si så mye om det. Og jeg hadde like mye melk som første gangen.

Overralt så synes jeg det var lettere denne gangen siden jeg visste hvordan det er å amme og fordi babyen var ikke prematur. Babyen er snart 11 mnd og ammer fortsatt, så tror dette kommer til å gå like bra som siste gangen (hun ammet til hun var 2 år).

Skrevet

Ammer mitt andre barn nå. Førstemann er 4,5 år.

Brystbetennelser slapp jeg unna med første, men hadde en del knuter og tette melkeganger. Etter ti ukers amming denne gangen har jeg bare hatt tette melkeganger en gang og det løste seg med hyppig amming og varme kluter. Håper det ikke blir så mye av dette.

Like såre brystvorter denne gangen, men det som var lett denne gangen var at jeg visste at det ville ikke vare evig - det går jo over og gjorde det etter 1-2 uker. Teknikken satt som støpt og det var godt det! Nok melk denne gangen også. Om det er like mye eller mer aner jeg ikke, men barna har fått nok!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...