blond Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Eller er du den som sitter og venter på at andre skal kontakte deg og foreslå ting? Jeg er en som tar mye initiativ til ting å gjøre, kontakter venner osv. Det kan være helt uproblematisk, men jeg kjenner også at jeg blir lei av når jeg får lite tilbake selv om vedkommende sier h*n setter pris på å høre fra meg. Og det kan skape noen tanker om hva vennskapet eller kontakten betyr for den andre. Jeg tenker at det får man vite hvis man lar være å ta initiativ en lengre periode. Hvor går grensen for deg i forhold til hvor mye initiativ du tar og hvor mye du får tilbake? Hva er greit?
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Jeg har nok vært den som ikkehar værtr flink til å ta initiativ:( Selv om jeg ville og hadde lyst...).Var sjeleglad for at noen gjorde det, og håper at de fortsatt vil gjøre det.... Men.... jeg må også si, at jeg har blitt mye flinkere til å ta initiativ nå, enn det jeg var før.....Er nok alderen.... Jeg vil ikke sette noe grense, siden jeg vet at mange ikke tar "steget" først, fordi de kanskje tror at den andre personen ikke vil, eller at man er for sjenert, eller rett og slett trenger ett dytt for å komme igang....jeg har vært der selv, og vet at de blir glad om jeg kommer med forslag...
blond Skrevet 9. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2009 Ja, jeg vet at en del synes det er vanskelig å ta intitiativ, mens andre lar vennskap dø langsomt ut ved å ikke ta initiativ i stedet for å si at de ikke ønsker mer kontakt. Det er ikke alltid opplagt hva som ligger i manglende initiativ.
Gjest Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Tar så absolutt initiativ selv. Det går for øvrig igjen hos alle hos oss. Ser rundt meg for å se om noen andre ønsker å ta initiativ selv først. Og ser jeg ingen tendenser til det, tar JEG det. Ingen grunn til å sitte og vente på hverandre Og er det slik at vedkommende ikke ØNSKER at det blir tatt initiativ, regner jeg med at vedkommende har talens bruk.... Dem jeg bruker tid på å omgås irl HAR nemlig det
Agehya Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier. Det er stort sett jeg som tar initiativet til treff og slikt, men får veldig lite igjen. Om ikke jeg holder kontakten, hører jeg ingen ting på månder. Derfor blir jeg ofte overrrasket når de samme vennene omtaler meg som en av deres nærmeste venner. Blir på en måte litt rart når jeg er en av dem de omgås minst, og sjeldnest snakker med. Men noe gjør jeg tydeligvis rett.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Ja, jeg skjønner den siden der blond.... men det merker man fort etter hvert, vist man til stadighet får negative ønsker om å bli med på ting du foreslår...., da blir man til slutt lei, og regner med at vedommende ikke ønsker mere kontakt:( Men syns helt klart at det har vært bedre "å ta talen i bruk" som ORG skriver. Men vist du hører at vedkommende blir glad for forslagende dine, så merker du også at hun vil ha kontakt...
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Begge deler egentlig.. Syns jeg er flink til å ta initiativ, men noen ganger blir jeg litt lei når det er bare jeg som komme med forslag osv. Har venner av begge deler, har av dem som komme med forslag om å finne på ting til stadighet også har jeg av demsom virkelig trenger et spark bak. Vet dem syns det er kjekt når noe skjer, men får seg ikke til å komme med forslag selv.
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. september 2009 #8 Skrevet 10. september 2009 Jeg tar intiativ, men om jeg er flink vet jeg ikke. Det har blitt mindre etter barn og flytting, men prøver absolutt og prioritere venner og bekjente som jeg kanskje vil treffe mer. Har ei venninne, jeg spurte om jeg skulle ta en tur sist helg, bf hadde barna. Men så avlyste hun for en litt tåpelig grunn. Jaja tenkte jeg. Spurte om barna og jeg skulle komme på fredag. Men så avlyste hun igjen. Det var en grei grunn, men ingen spørsmål om vi ville komme en annen dag. Så det blir ikke jeg som tar initiativ neste gang for å si det slik.
Lene~mor til tre Skrevet 10. september 2009 #9 Skrevet 10. september 2009 Ja jeg tar initiativ, oftest jeg som finner på ting føler jeg mange ganger. Føler vel at jeg ikke alltid får like mye tilbake, men noen må vel dra lasset om det skal bli noe av noe som helst.
Poteto Skrevet 10. september 2009 #10 Skrevet 10. september 2009 eg er den som tar initiativ. er den i vennegjengen som holder oss sammen. å eg Elsker det er mangen av venninnene mine som bor vekke pga studie. eg arrangerer jentekvelden, turer osv. sender ofte melding en morgon å ønsker dei ein fine dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå