<3 mamma til 2 jenter <3 Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 jeg skal snart igang igjen med å begynne og amme igjen det jeg lurte på er om dere har like mye melk nå som dere hadde første gangen?og har ammingen gått mye bedre med tanke på brystbetennelser og såre brystvorter eller er det likt som første gangen? jeg ser veldig fram til og begynne og amme igjen og håper at det skal gå like fint som sist gang
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Med førstemann hadde jeg plenty med melk og ingen problemer i det hele tatt (ikke engang såre brystvorter i starten). Med nummer to var starten mer trøblete, med såre brystvorter og tette melkeganger/brystbetennelser. Men etterhvert gikk det veldig greit, og jeg hadde nok melk med henne også (ammer faktisk fortsatt, hun er 21 måneder). Lykke til med nummer to :-)
Knotten & lille persille Skrevet 10. september 2009 #3 Skrevet 10. september 2009 Har fra starten hatt mye melk med begge, men med eldste måtte jeg dessverre gi meg etter 2 mnd grunnet gjentatte betennelser. Han ville ikke ta det ene brystet og slet med teknikken. Hadde såre knopper konstant. Med nr 2 tok det litt lengre tid å komme igang, men det har gått desto bedre. Hun har hatt flere perioder med puppenekt, men det kommer ikke av teknikken. Har ikke hatt en eneste betennelse denne gangen, ikke såre knopper heller - gudskjelov! Hadde bestemt meg for å gi ammingen en sjangse, men ikke amme for enhver pris. Gleden er stor når det faktisk funker, ammer fortsatt og nå er hun 5 mnd.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Har hatt såre brystvorter alle 3 gangene, og mindre og mindre melk for hver unge. I tillegg siler det sakte ut av brystene, så ungene blir veldig sinte av å ammes. Førstemann ammet jeg til 8 mnd, ga tillegg fra ca 4 mnd. En kamp hver gang, mye skriking og virring. Andremann ammet jeg til 6 mnd, tillegg fra ca 3 mnd. Den 3. gangen begynte vi med tillegg fra 2 ukers alder, det var rett og slett ikke nok i puppen. Vi holder på så lenge det går. Hvis det gikk bra sist, så gjør det nok det igjen. Bare du ikke får brystbetennelse eller trøske, det kan ødelegge en hel del. Hold brystene varme i høstkulda! Lykke til og kos deg! Det går nok skal du se!
Nemlig Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Tja hva skal jeg si... Jeg synes det er stor forskjell på såre brystvorter! Første gangen syntes jeg amminga etter fødselen var vondere enn selve fødselen (og det uten noen form for smertelindring). Slet med sopp i alle de ti mnd jeg ammet. Slet også med treg utdrivningsrefleks og en baby som ikke la veldig mye på seg. Men klarte å fullamme henne i fem mnd før jeg kunne begynne med grøt og holdt på til hun var ti mnd. Andre gang var det ikke vondt i hele tatt. Har ikke hatt sopp. Hadde mye melk i begynnelsen, men lite etterhvert. Også denne gangen treg utdrivningsrefleks... Avhengig av syntocinon for å få til ammingen. Hun er nå 7 mnd og har ikke fått mme i tillegg, men også hun er en lettvekter. Lykke til! Tror det som regel ikke går verre andre gang enn første...
2 små og en undulat Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Amminga med førstemann var litt trøblete. Jeg hadde mer enn nok melk, men han tok ikke skikkelig tak. Etter 4 uker tok han endelig skikkelig og brystvortene ble mindre såre. Nå ammer jeg andremann på 3 måneder og det har gått relativt knirkefritt hele veien. Jeg fikk masse melk allerede etter 1 dag, han tok godt tak allerede en time etter fødselen (keisersnitt) og sårheten gikk over etter 2-3 uker. Ammingen gikk altså mye lettere med andremann, men skjønner over her at det ikke alltid er slik:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå