Gå til innhold

operere ned testikkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

min 3 år gamle gutt må kansje operere ned den ene testikkelen for den er oppi lysken..som mor liker jeg ikke at ungen min ska opereres og liker heller ikke tanken på narkose.kan noen fortelle meg hvordan denne prosessen foregår,,og hvordan er d etterpå? håper noen har erfaring om dette å kan dele d med meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fant denne om operere ned testikkel:http://www.helse-stavanger.no/upload/Akuttklinikken/Anestesiavdelingen/Dagkirurgen/Info%20skriv%20Operasjon%20av%20testikler%20-%20barn.pdf

Skrevet

den linken funket ikke. google operere ned testikkel så kommer det opp en del ting så går du inn på den første linken.

Skrevet

Siden ejg er jente kan jeg ikke snakke ut fra egen erfaring, men min samboer gjorde dette da han var liten. I følge han var det en enkel og grei sak, og narkose er sjelden noe problem. jeg ble operert fem ganger før fylte 10 år, alt under narkose, og hadde aldri noen problemer med det. Narkose er bare behagelig å være under, og i dag er det få problemer knyttet til dette.

I etterkant av operasjonen sier kjæresten min at han hadde noen smerter (selvfølgelig), men ikke verre enn at det gikk bra. Han har i dag et tynt lite arr knappe ti centimeter over penisroten, smalt og pent og synes ikke.

Jeg syns ikke du skal fokuserer så mye på at ungen din blir operert, men mer på at han faktisk får hjelp og at operasjonen er nødvendig og enkel. Når jeg var liten fikk jeg alltid en gave når jeg var nyoprert, og i ettertid husker jeg på operasjonene bare med glede :P

Skrevet

Sønnen min opererte ned begge testiklene, og det gikk veldig greit. Eneste mèn er et lite arr i lysken og et på pungen ( på hver side for min da). Operasjonen tok rundt en halvtime, og han var i fin form utpå ettermiddagen. Han hadde ikke vondt etterpå (og han var 11 så han kunne si fra), og alt gikk mye bedre enn jeg hadde sett for meg. Det var litt sårt når han gikk bare, men joggebukser og silkeboksere ordnet den biffen.

Skrevet

Sønnen min har også en stein som ikke har kommet ned. Jeg kjenner ei til hvor sønnen hennes ble operert når han var 1 år. Det gikk veldig bra.

Men det er fare for at de kan få brokk, siden steinen etterlater seg et lite "tomrom" der den har ligget.

Men det gikk også bra for sønnen til venninna mi.

Så jeg bekymrer meg egentlig ikke. Bare litt trist på egne vegne, siden jeg føler det er litt ekkelt at min lille gutt skal opereres.

Skrevet

husker sønnen min hadde det samme men legen fant den til slutt

Skrevet

ja d er tanken på en operasjon som jeg å synes er ekkel,men d går vel bra. må de faste før en slik operasjon? legen kjente testikkelen til min gutt og den ligger litt oppi lysken. hvordan forklarer man dette til en 3åring da..hva som ska skje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...