Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg er i ny jobb (jobbet der i 1 1/2mnd). I løpet av den tiden ble jeg sykmeldt 5dager pga plager jeg fikk etter en abort som ble gjort bare dager før jeg begynte der. Så måtte jeg ha 3dager fri pga innkjøring i bhg med barnet mitt på snart 1år. Og så ble jeg syk en dag(følgende helg). Om morgenen er det jeg som må levere barnet mitt i bhg. Samboeren min har ikke mulighet pga jobben sin. Men han henter. Men vis jeg skal levere så må jeg ha det seneste skiftet, vis ikke reker jeg det ikke. Og nå sier sjefen min at jeg ikke kan/får bytte de vaktene som ikke passer for meg! At jeg heller må permitere meg de dagene jeg ikke kan. Har også fått "klager" fra henne pga fraværet mitt fra jobb! Selv om jeg har levert sykemeld osv. Da jeg var på intervju til denne jobben så var jeg veldig nøye med å spørre på forhånd hvor fleksibel de kunne være i forhold til å hente/bringe barnet i bhg. Da sa de at det ikke var noe problem! Hva skal jeg gjøre? Jeg kan vel ikke kreve at arb.giver tilrettelegger for meg?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Kan kanskje skjønne at de er litt lei med så mange fraværdager på kort tid samt forsentkomming.
Gjest ->>- Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Det er ikke noe særlig du kan gjøre. Med mindre du har det kontraktfestet, har du ingen rett til å bytte vakter som det passer deg - om grunnen er fyllesjuke eller levering av barn er irrelevant. Kanskje du burde be om redusert stilling som kan gi deg en arbeidstid mer tilpasset barnehagens åpningstider? Det har du rett på med mindre det er til kraftig plunder for arbeidsgiver. Om jeg var arbeidsgiver hadde jeg nok også reagert litt på at det var du som skulle ta hele barnehagetilvenningen når du i tillegg hadde en del sykedager, men det er selvsagt ikke kosher å si det høyt.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Det hjelper ikke å be om redusert stilling. For alle de 3 vaktene rullerer mellom oss som jobber der. jeg jobber selv i bhg, men må beregne nesten 1time med kollektivt til bhg til barnet mitt. HI
Gjest ->>- Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Da har du et problem. Arbeidsgiver kan som sagt helt greit nekte deg å bytte bort alle vaktene som ikke passer. Kanskje din partner kan redusere sin stilling, om han jobber et sted hvor det er mer aktuelt?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Dere har ikke prioritering av ansattes barn på arbeidsplassen din da? Du kunne jo hatt barnet ditt i samme bhg, da slipper du iallefall stresset med følge/hente i annen bhg.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Nei det går ikke for han heller. :S HI
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #9 Skrevet 9. september 2009 Hvis du visste at vaktene rullerer mellom tre ansatte, så burde du vel også visst at det var vanskelig å få byttet dem? Du har ikke krav på noe som helst. Signerer pila iht. hvorfor det var du som måtte ha barnehagetilvenningen når du nettopp hadde startet i ny jobb, samt hadde sykefravær?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #10 Skrevet 9. september 2009 Var sykemeldingen og egenmeldingsdagen innenfor tidsfristen ift opptjeningstiden din? Hvis ikke er det jo ulovlig fravær, og da skjønner jeg godt at hun murrer på det:p Ellers burde vel mannen tatt hvertfall noe av tilvenningen ja, enig i det. Man kan være litt forsiktig i begynnelsen for å skape seg "goodwill":)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå