Gå til innhold

Hvilken bilstol skal dere velge??;)


3 små!:) Gutt, gutt og jente!

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt enten Maxi Cosi Cabriofix (tror det var det den het??) eller Akta Graco Logico S... Syns basen til Maxi Cosi-setet er ekstremt dyrt, så tror vi lander på Akta Graco-setet. Det har gjort det bra i tester det også;) Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også sett på Akta Graco Logico, og tror vi kommer til å kjøpe det. Skal en tur til Sverige neste helg for å kjøpe barnevogn, og tenkte vi skulle kikke litt da. Spørs om vi ikke kommer hjem med et bilsete også da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxi Cosi her! Bilsetet har ofte blitt best i test, og passer til vognen vår også (stativet). Perfekt hvis babyen sover og man bare skal en kjapp tur på butikken f.eks.!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan jeg evt finne ut hvilke vogner de forskjellige bilstolene passer til?? Jeg tror nok vi har bestemt oss for Akta Graco-setet nå og mener dette også skal passe på diverse vognunderstell, men hvilke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde acta graco logico s sist, og vi kjøpte det igjen nå :) veldig greit sete... Kan også brukes lenger enn maxi cosi da hode vokser fortere utav sete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk et tips nå om BeSafe. Den er nok ikke så lett som maxicosi, MEN den har en funksjon der man kan legge ned ryggen, siden babyen ikke skal sitte så lenge om gangen. Det er visst viktig med mange stopp på bilturen, slik at babyen skal få strekke ut ryggen og ikke få skader. Supert å kunne bruke tralle til med handlevogn under da. Men en ting må også sies, at nå i denne uken som kommer (slutten av september) så skal det visst være messe for de som handler inn slikt utstyr, og de nye modellene står for døren. Maxicosi har visst en ny modell som ikke er kommet inn i butikkene ennå, så hun på butikken jeg snakket med.

Så da så, kan vi kanskje vente enda litt da før vi handler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til hun i butikken sa, at Maxicosi sitt sete fort ble for lite, hun hadde nettopp hatt ei innom som måtte kjøpe nytt sete etter bare kort tid fordi babyen vokste slik i lengden! Satser på ny "lengre" og nedfellbar modell fra maxicosi jeg, siden den er lettest å bære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Maxi-Cosi (kjøpt våren 2008). Veldig fornøyd med det. Datteren vår ble født i mars og vi kjøpte nytt sete like over jul, tror jeg. Vi har også Maxi-Cosi vogn og var veldig glade for at bilsetet passet på understellet. Det er flere vogntyper som har adaptere for å feste denne bilstolen (bla TFK og Quinny), bare spør i utstyrsforretningen der dere ser etter vogn. Setet vi har kjøpt til neste vektklasse er Besafe izi comfort. Man må uansett skifte sete etter en stund, så om man må bytte etter 8, 10 eller 12 måneder har egentlig ikke så stor betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

BeSafe Izi Sleep på oss også. -så kan vi bare slå ned ryggen og la babyen sove flatt i stolen i stedet for å bli løftet ut og vekket når vi kommer inn i huset etter bilturen.

Har savnet den muligheten med de to vi har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnashus selger vist Maxi Cosi for 1399kr, og basen for 1699kr.

Da ble det litt dyrt likevel.

I barnemagasinet står det at den selges for fast lavpris til 999kr,

og barnashus står som leverandør. Men når jeg ringte barnashus sa de at dette ikke var tilfellet, dårlig gjort!

 

Hva koster den Akta Graco Logico stolen da? Og basen? Hvor selges den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akta Graco-stolen koster 1999kr inkl base;) Basen alene koster 699 eller 799 tror jeg... I Sfj vet jeg de selger den på Liten. Tror de har den på Barnas Hus også??? Basen til Akta Graco-stolen tror jeg er en beltebase og ikke Isofix, men det er jeg ikke helt 100% sikker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge det ene akta graco logico s setet mitt. Kjempefornøyd! :) Er sort/sølvgrått, veldig pent brukt siden vi har hatt to stk. Er beltebase og stolen har babypute (kan tas ut) og solskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Akta Graco logic S =) Har hatt Graco sete til de tre andre også, og vi har vært kjempe fornøyd =) Kjøpte på tilbud på Happyland, Svinesund til drøyt 8-900norske kroner =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har satt basen i bilen? jeg synes den sitter løst og ustabilt... på barnashus sa de at den skulle være sånn.. noen med erfaring? vil jo være helt sikker på at den sitter riktig! stolen (besafe) sitter også litt løst i basen igjen...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...