Expat Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg var til legekontroll i dag, urinprøve var helt ok på alt, blodtrykk var noe slikt som 104/60, altså lavt og fint. 0 på ødem. Men i ettermiddag føler jeg meg merkelig! Under middagen hadde jeg en merkelig følelse i øynene, som jeg ikke hadde samsyn liksom. Det har gått over nå. Hendene driver og sovner og jeg føler meg ikke riktig, ikke hoven. Noen som har noen idé om hva som skjer? Kan vel ikke gå fra "helt frisk" til svskforgiftning fra klokka 12 vel? Er det fødselen som kommer? Det hadde vært greit...
Vasha Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Vet ikke med svskforgiftning, høres jo litt rart ut hvis du var på kontroll i dag. Men du har jo relativt lavt blodtrykk da, og det kan jo skifte veldig raskt. Så det kan være det er blitt enda lavere. Jeg har vært plaget med lavt blodtrykk nesten hele svangerskapet. Har på det laveste vært på 85/50. Og da har jeg vært svimmel (svartner litt for øynene), trøtt, vært skjelven i kroppen og litt "nummen" i bena. Så jeg synes det høres ut som om blodtrykket ditt kan ha gått ned enda litt. Jeg har på de siste målingene hatt omtrent det samme som deg i blodtrykk, og føler meg bra når det ligger der. Men så fort det synker kommer symptomene igjen. Det er jo ingenting som er farlig med lavt blodtrykk, bare at det er plagsomt, og at man bør ta det litt rolig. Det trenger jo ikke være dette, syntes bare det kunne minne litt. Er du usikker så ta en telefon til føden evt. legevakten. Er tross alt bedre å ringe en gang for mye enn å bekymre seg. Skriv gjerne om du finner ut noe.
Stephanie_ Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 huffda! håper det går bra med deg og ikke er noe farlig da. Ja, skriv gjerne hvis du finner ut av hva det er. Føttene mine er plutselig blitt grusomt hovne iløpet av få timer og drev å sovnet hele tiden i noen dager nå før den værste hevelsen kom... virker som om øynene sliter med å fokusere, helt plutselig. er ekkelt... føler meg skikkelig guffen.
Expat Skrevet 9. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2009 Da bør du snakke med legen din i morgen Stephanie_, om det kommer med ødem (plutselige hevelser) sammen med synsforstyrrelser er det fare for svskforgiftning... Om du får vondt øverst i magen da bør du ringe føden med en gang.
Expat Skrevet 9. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2009 Godt poeng med blodtrykket, vekta er lavere enn i morges, kanskje jeg er dehydrert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå