Gå til innhold

Om å be seg selv til jul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min mener jeg overreagerer. Hva mener dere?

Mine svigerforeldre ringte i dag og mer eller mindre ba seg selv til oss på julaften. Jeg synes dette er litt frekt. Det er en dag som man inviterer de man har lyst til å tilbringe dagen med, ikke ringe å be seg selv. Enig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er frekt. Det er jo bare å si nei om det ikke passer. Og hvorfor vil du ikke feire jul sammen med foreldrene til din kjære?

(hadde du syntes det var like frekt om dine foreldre hadde gjort det samme?)

Skrevet

Jeg mener familie gjerne kan foreslå at de kommer til oss i jula. Ingen problem, mer en selvfølge!

Venner kan foreslå at vi feirer sammen, men ikke forvente at vi vil det, heller ikke at det skjer hos oss.

Skrevet

Er det ikke naturlig å ønske å tilbringe jula med familien, da? Jeg ringer mamma eller svigers rundt sept / okt hvert år og inviterer meg selv, jeg. Eller de spør om vi har planer om å være hjemme og om de kan komme.

Ikke frekt i min bok.

Skrevet

Jeg inviterte meg selv til mormor i fjor til jul. Hun syntes det var veldig koselig:)

Skrevet

Jeg er ikke enig. Julaften er vel ikke dagen å ekskludere folk?

Skrevet

jeg synes det heller ikke er frekt,det er bare kjekt å planlegge i god tid,synes jeg.

vi har også begynt å planlegge, og jeg sa til min bror og svigerinne,men ei jente på 6 år,at de kunne komme hit,om det ble sånn at de ble alene, hvis ikke vi skal til min svigermor.

vi var der i fjor,men manglet den elsdte gutten til svigerinnen min,som da feiret med sin far, og han var skuffet for å ikke feire sammen med oss.

så dette er ikke noe å reagere på synes jeg....

i disse tider som det er så mye greier, med skilte foreldre og slikt ,tar det tid å planlegge...

Skrevet

Nei, absolutt ikke enig. Jeg syns ikke det er frekt i det hele tatt.

Skrevet

Jeg kan skjønne det til en viss grad, og det er om du har termin rundt den tiden. Jeg kan godt ha huset fult av folk, elsker høytider med familien. MEN, ville nok bedt om litt ekstra hjelp denne gangen, og ikke at de forventet at jeg skulle diske opp med alt av matlaging ettersom en ikke kunne vite når fødselen plutselig skjedde.

Mener også at jul er tid for inkludering fremfor eksludering.

Regner med at vi kommer til å be svoger med barna sine, og da blir det jeg som må lage maten. Men, vet jeg vil få hjelp til rydding og dekking og de kommer ikke til å forvente overdåd siden jeg har termin på nyttårsaften.

Skrevet

Litt på siden kanskje, men å kokkelere sammen er noen av det hyggeliste på juleaften. Lage maten, dekke bord og plundre rundt i huset sammen med gamle og unge, sjokolade, god mat, vin osv. Da er det jul i huset:)

Skrevet

Enig med de her. Jula blir ikke den samme uten foreldrene til noen av oss.. Enten er vi hos svigers eller er vi hos foreldrene mine, hadde foresten ikke hylt ut om noen av de ville ferie hos oss heller. Det er EN dag i året det er snakk om, bit det i deg!

Skrevet

Rakk ikke svare helt ferdig:

...en familedag..

.... og en dag som gjerne "blir byttet litt på..". ;)

Tror barn elsker at det er en "Stor-Jul" ;)

Det gjør i allefall mine unger. Og de glemmer aldri julen vi feiret: med meg, mine barn fra tidligere, felles barn, mine foreldre og bror med familie, hans foreldre.... JA - en skikkelig storfamilie. Dette er noen år siden, men ungene glemmer det aldri ;))

;)

Skrevet

Åh, så KOSELIG!!!!!

Jeg har feiret mange "julaftener" med eks-svigerforeldrene mine. Og de er kjære minner nå som eks-svigerfaren min er borte. Koselige minner. Jeg har aldri hatt hjerte til å si nei når de ville komme. Og vi kosa oss sånn, og barna syntes det var artig å ha bestemor og bestefar der.

I år kommer det besøk igjen. Vi skal ha 2 besteforeldre her, og gleder meg vilt!

Skrevet

Sett utenfra overdriver du, men sett innenfra gjør du sikkert ikke det. Hvorfor reagerer du på initiativet hennes?

Skrevet

Hva betyr "mer eller mindre"?

Spurte de kanskje samboeren din? Sa de kanskje "vi lurte på om det var greit at vi kom på julaften?" og så sa han at det hadde vært koselig?

Kan jammen ikke være greit å være mann, heller, nei!

Håper mine sønner finner seg kjerringemner som godtar meg, og som inviterer meg hjem til seg, så slipper jeg å hinte selv.

Skrevet

Jeg får gjerne en telefon ved disse tider jeg og. "Skal vi feire hos deg i år eller?" Problemet er at jeg har invitert hele min familie opptil flere ganger og nå har det blitt tradisjon. (virker det som) Altså. 15-16 til bords julaften er temmelig mye jobb og jeg inviterer ikke igjen før jeg har feiret jul hos mine søsken minst en gang hos hver. Så får vi se da. Om de tar hintet.

Skrevet

Er vel bare hyggelig det, HI?

Med mindre dere alltid har annenhver jul med dine foreldre og dine svigerforeldre? Her i gården kjører vi annenhvert år, for vi bor ganske trangt og har ikke plass, men i fremtiden, når vi får større plass, så håper jeg kanskje at mine svigerforeldre og mine foreldre kan komme sammen.

Hva er det du reagerer så sterkt på egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...