Gå til innhold

Partner med ved første lege time?


Herligt

Anbefalte innlegg

Hei, skal til første lege time om 2,5 uker, er da i uke 9 i svangerskapet.

Er det vanlig at partneren blir med? Eller er det mer vanlig at han blir med på første ultralyd?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er noe du kan bestemme selv.. =) jeg hadde ikke med meg partneren min med nr1 og kommer heller ikke og ha med meg han me nr2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære mann skal være med. Vi pendler sammen, så sånn sett er det praktisk. Men hovedgrunnen er at dette er noe vi har sammen, fordi om det lille håpet vårt gror i min mage, tror han setter pris på å bli inkudert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min var ikke med, og tviler på han blir med på neste legetime. Jeg regner med at han blir med på ultralyd i uke 11/12, ultralyd i uke 18 og første møte med jordmor. Han kjører langtransport og er ikke hjemme i ukedagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hadde inte med mig mannen min vid det första legebesöket med sönnen vår. Men han var med på alla andra.Jag räknar med att han blir med på alla besök untatt det första här oxo. Det är ju inte bara ultralyden som viser att du är gravid,på besökerna så hörer du ju på hjärtat varje gång nästan. Och det är ju något dere har skapat sammen. Kanske det blir mer realistiskt om han är med och får höra själv. Du kan ju alltid fråga honom om han är intressert i och bli med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tenkte faktisk ikke på det en gang om mannen min skulle være med til første legetime... Jeg hadde nok ikke så mye forventninger til den timen siden jeg bare var sju uker og tenkte at det kom til å bli mer om meg enn om embryoet egentlig. Men neste gang (12+3) så trodde legen han skulle finne hjertelyd, og det er absolutt noe jeg ikke vil ta fra mannen min :-)

 

Jeg regner med at kontrollene framover kommer til å handle mer om fosteret enn den første kontrollen jeg var på, så da tror jeg mannen min kommer til å være med. Jeg syns det er fint å kunne dele så mye som mulig som handler om fosteret slik at han får like mye eierforhold til det som meg (så mye som mulig hvertfall..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...