Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Ja, da er vi tilbake etter en ultralyd som forsåvidt gikk ok. Alt det legen skulle sjekke( blodgjennomstrømming, vekst osv), så fint ut. MEN, han kunne _ikke_ finne magesekken til den lille! Var vel inne i 45 minutt, og legen er en meget dyktig og erfaren spesialist. Fikk mistanke om at noe ikke var helt tipp-topp da han ble stille en stund.. Hjertet, hjerne, nyrer og urinblære så imidlertidig helt perfekt ut. Skal tilbake om 3 uker for å lete en gang til. Viss vi ikke finner magesekk da heller, vet jeg ærlig ikke hva som skjer videre. Tenker som så at det må vel gå veldig fint så lenge man vet om slikt i god tid før barnet blir født? Legene er jo veldig flinke i dag, og kan vel fikse slike ting? Noen som har erfaringer å komme med? Føler meg ikke bekymret over UL idag, mer undrende og avventende. Gikk rett på butikken og kjøpte de første små søte hvite babyklærne. Tror dette går seg til, jeg!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Huff da, ingen hyggelig beskjed å få! Aner ikke hva man gjør med slikt, men de kan jo fikse så mye nå, så det finnes sikkert en løsning. Har aldri hørt om noe slikt før. Krysser fingrene for at dere kan se at alt er i orden på neste UL! Håper du ikke bekymrer deg for mye mens du går og venter... Forresten så finnes det sikkert mye info på nettet om du leter litt
Gjest Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Det var da en litt ubehaglig opplevelse dere fikk der Som du sier, det skal nok gå bra. Hvis babyen mangler selve magesekken og ikke annet, vil jeg tro a denne kan rekonstrueres med kirurgi like etter fødsel. Bare gjetning, men mener det høres fornuftig ut. Lykke til!!
barney Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Uff da, hørtes ikke ut som noen hyggelig opplevelse. Men så rart at dere ikke fikk mere info om hva som skjer hvis de ikke skulle finne magesekken på neste UL?.. Krysser fingrene for at alt går bra!!
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 9. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2009 Jeg har heller aldri hørt om noe slikt. Men har nå googlet litt og lest at man kan leve uten magesekk også, man må bare spise lite og ofte. Betryggende! Merkelig beskjed å få på en UL - men jeg skal prøve å ikke tenke for mye på det de neste 3 ukene. Mest sannsynlig er alt helt i sin skjønneste orden - og viss ikke så takler vi nok det også!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Da jeg var på ordinær ultralyd tok det jordmoren lang tid å være sikker på om magesekken fungerte. Heldigvis hadde hun god tid, så jeg måtte drikke sterk saft og rusle litt rundt før hun prøvde igjen. Var visst viktig at babyen drakk litt, slik at de kunne se om den utvidet seg. Hun sa også at om hun ikke fant den, måtte vi komme tilbake om noen uker. Men, hun fant ut at den virket til slutt. Hørtes ut som om det skjedde innimellom, at det var vanskelig å se altså. Ønsker deg uansett lykke til og krysser fingrene for deg!!!
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 10. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2009 Tusen takk for beroligende svar, maimamma08medspire! Gynekologen sa at kanskje babyen nettopp hadde tømt den, og sjekket igjen etter 30 minutt. Men heller ikke da så vi noen svart flekk. Så det virket faktisk som om den virkelig ikke er der! Men, men, får prøve å ikke bekymre meg - men 3 uker er jo litt lenge å vente. Merker at tankene er mer tilstede i dag enn i går, har fått tenkt og reflektert litt mer rundt det nå. Er ikke redd, men hadde vært fint å fått svar! Ha en fin dag, og igjen; tusen takk for svaret ditt!
:-) Skrevet 11. september 2009 #8 Skrevet 11. september 2009 De fant ikke magesekken til yngstemannen min heller når jeg gikk gravid med han. Jeg fikk ny ultralyd time bare en uke etter eller noe sånt, hos en lege. De regnet med at babyen ikke hadde drukket nok til å ha fyllt den opp så den syntes på ul. På neste ul så de den heller ikke så tydelig, men hun mente bestemt at den var der. Og jeg fikk en helt frisk gutt! Vi får jo håpe det er det samme som er tilfellet hos deg! Lykke til i hvert fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå