Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg og samboer krangler om prevensjon! Jeg vil ha kobberspiral. Hadde det etter forrige graviditet. Men mistet nesten all sexlyst. Vet ikke om det skyltes spiral eller amming, for jeg sluttet med begge deler omtrent samtidig. Da kom lysten tilbake. Jeg tåler ikke p-piller, p-ring, p-plaster o.l. Blir kjempehormonell og deprimert av det. Samboer vil jeg skal få satt inn hormonspiral, evt prøve minipillen først for å se om jeg tåler de hormonene. Men jeg har hørt så mye dritt om dem. At man får tilbake mensen med en gang, eller får uregelmessige blødninger o.l. Og det har jeg pent lite lyst til... Lurer på hva dere andre har erfart...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 skjønner jo at han ikke ønsker å risikere nyúll sexlyst hos deg da - mener å ha hørt at det er en bivirkning av kobberspiralen... kondom!! enkelt og greit, slipper søl og slipper å putte kroppen full av unødvendige hormoner!!!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 å, men sex med kondom er jo ikke like deilig da... Det verste er at han "truer" med å sterilisere seg... Men vi er begge under 30 og jeg synes det er tidlig å bestemme seg for at det ikke blir flere barn. Har så veldig lite lyst å risikere blødningforstyrrelser og at mensen skal komme tilbake så tidlig! Skikkelig dilemma dette. Har jo heller ikke lyst å miste sexlysten. Hva skal man med prevensjon da liksom?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 like deilig? merker ingen forskjell jeg iallfall.... siste alternativ er å ikke ha sex!
LilleBanan blir storebror Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Vurdert ladycomp? Ingen hormoner eller fremmedlegmer i kroppen. Måler tempen hver morra og den forteller deg om det er sikkert å ha sex eller ikke. Vi bruker denne og må si jeg er strålende fornøyd. Prøvd allt av hormonprevensjon og var absolutt ikke noe for meg. Så kom vi over denne og den funker som bare det. Den koster litt men det er den verdt. sjekk her: www.pfc.no Vi bestillte fra raxmedical.com Halvpris av den øverste llinken.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Jeg bruker også Lady-comp, og har gjort det i 8 år!! Godt fornøyd, ingen hormoner og oversikt over syklusen til en hver tid.. Ulempen er jo at man må bruke andre ting (kondom) i de farlige fasene. Vi brukte pessar før, perfekt- men det selges ikke lenger i norge. Så nå hopper vi av i svingen i de røde fasene (fordi mannen hater kondomer), og har gjort det de siste 3 årene, omtrent. Ikke blitt gravid, bortsett fra den planlagte graviditeten;) Veldig fint om man vil ha barn og, for da vet man når EL kommer.. Les mer på www.buenaventura.no. Koster en del, men er en engangsutgift og da har du prevensjon i 20 år!! HAr tjent det inn på 3-4 år på p-piller.. I tillegg 6 års garanti med fri service.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Ladycomp blir det neppe. Verken jeg eller mannen stoler helt på det. For min del kunne vi godt brukt kondomer. Jeg synes det er bedre uten, men går greit med også. Men mannen liker det ikke da... Å ikke ha sex er jo et meget dårlig alternativ. Egentlig et ikke-alternativ. Hoppe av i svingen er ikke mulig for oss. Mannen får ikke det til han... av og til går det og av og til ikke, og det er jo ikke akkurat noe trygt! Uff, jeg vurderer å bare ta kobberspiral og mister jeg sexlysten får jeg bare tvinge meg selv til å ha sex likevel... Da får nå en av oss ha det bra i alle fall... HI
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Vi bruker også ladycomp... Av det du skriver så høres det nå ut som det beste alternativet. Hva mener du med at du ikke stolerpå den? Brukes den riktig så er den 99,9% Sikrere blir det da ikke! Men for all del, kobberspiral og 0 sexlyst høres jo appelerende ut. Må si det virker som du skal ha både i oise og sekk her...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #9 Skrevet 9. september 2009 Alt h-spiralen ga meg var ett år med konstante småblødninger, et humør fra helvete og ikke-eksisterende sexlyst. Tror vi hadde sex kanskje 5 ganger det året jeg hadde den i. Så om du allerede reagerer negativt på hormoner, så anbefaler jeg deg virkelig ikke h-spiral! Jeg bruker pessar, forresten. Gikk til legen for å sjekke størrelsen og bestilte via et firma i Haugesund. Det er det eneste firmaet i Norge som selger pessar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå