Romeren Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg har kjøpt en del ulltøy fra nøstebarn/bånsull (bergen), og lurer på om jeg bør vaske det før bruk? Hva gjør dere? Hva med dyne og saueskinn da?
Julelita Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Jeg vasker alt av klær, dyner, pledd osv, men ikke skinn. Lufter madrasser. Et gammelt skinn ble sent på rens, det nye luftet.
septbaby09 Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Jeg vasker ikke dyne, men vasker ting som skal direkte på huden. Soveskinnet fra nøstebarn trenger ikke vasket sa de til meg der. Det er selvrensende, det samme gjelder ammeinnleggene demmes:)
Romeren Skrevet 9. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2009 Jeg kan jo evt. høre med de på butikken, ja.. (Tar jo ikke så lang tid å skylle opp de småklærne uansett, da.) Takk for svar!
vekten30 Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Jeg har vasket alt av klær også ullklær, sengetøy, saueskinn etc. Skinnpose og voksiposer har blitt renset (disse er arvet). Dynen og madrassen har jeg bare luftet i mange mnd hehe (disse er helt nye)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Jeg vasker de klærne som skal være i kontakt med barnets hud. Det vil si det aller meste
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Vasker alt av klær, men bare lufter dyne, puter, madrass og skinn da alt er nytt....
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Nøstebarn-klær er ikke kjemisk behandlet og trenger derfor ikke å vaskes før bruk. Har kjøpt mye derfra og er veldig fornøyd! Ellers vasker jeg vanlige klær og tepper i bomull:-)
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 9. september 2009 #10 Skrevet 9. september 2009 samme som beate og lille snuppelure. Ikke vasket fra nøstebarn, men ellers alt som kommer i kontakt med babyens hud.
b77h Skrevet 9. september 2009 #11 Skrevet 9. september 2009 bare et lite tips til dere som har renset diverse; luft det godt og lenge før babyen bruker det. Det inneholder masse kjemikalier etter å ha vært på rens...
oktobermamma2009 Skrevet 10. september 2009 #12 Skrevet 10. september 2009 Hva er det egentlig som skjer om man IKKE vasker nye klær? Får babyen utslett? Synes det høres litt "hysterisk" ut jeg, men det er vel noe i det ettersom alle driver og vasker alt... Og hva med vaskemiddel, må man gå over fra billig-vaskepulver til blenda sensitive?
avocado Skrevet 10. september 2009 #13 Skrevet 10. september 2009 NEIII ikke vask ulltøy fra Nøstebarn! Da ødelegger dere noe av den selvrensende effekten. Dette er ubehandlet ull og inneholder ikke kjemiske stoffer. Samme med saueskinn fra Nøstebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå