CMH Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg lurer på når dere legger deres små siste gang for dagen? Har vanligvis latt vesla ha sin siste lur i 5 tiden og senest til 6, men skal slutte med det nå, da det går utover nattesøvnen hennes! Hun våkner midt på natten og er lysvåken. Hun er litt trøtt og grinete nå, hadde sin siste lur i 3 tiden, så litt usikker på hvordan vi skal gjøre det her. Må hvertfall tvinge henne til å være våken til halv 7 i kveld da, huff..
Gjest Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Vanligvis fra ca tre til halv fire. (Har også en på formiddagen fra 10 - 11 / 11.30). I dag derimot, ble sisteduppen fra 16-16.30, så det blir spennende å se når han blir trøtt i kveld. Legger seg vanligvis klokka 19 (har gjort det de siste 5 mnd). Må nevnes at han aldri har vært av sorten som sover mye på dagen, og så mye som han sover pr. i dag har han aldri gjort før.
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Det er ikke like lett alltid..Hva med å legge henne litt senere på formiddagen? Eller la henne sove kun 30min på ettermiddagen...... Her har snuppi hatt 2 lurer hver dag, fra 09.30 til ca 12.00...og en liten på ettermiddagen..men i de siste dagene så har hun ikke villet legge seg på ettermiddagen, så hun er da stuptrøtt kl.16 ..og det blir noen sutrete timer..i dag sovnet hun 18.00 av seg selv...hun var helt skutt...normalt legger hun seg 18.30 og sover helt til 07.30 neste morning:) Hun er straks 11 mnd....
CMH Skrevet 9. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2009 Tja, vet ikke hvor mye senere på formiddagen vi kan drøye legginga? Idag var det mornings klokka 7, så var hun i seng igjen 10.30. Du er heldig som har et barn som sover natten igjennom da
tomat15 Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Det hadde faktisk om dette på god morgen norge i dag. Søvn ekspert Karin Naphaug gå råd på nett. Dersom du går inn på tv2 og god morgen norge kan du se spørsmål og svar. Ett var: Spørsmål: Når bør man ha siste soveøkt på ettermiddagen? Vi har en jente på 8mnd som vi legger rundt kl. 19. Hun våkner fortsatt annen hver time, og blirda tatt opp og får pupp. Hun sovner fort igjen på denne måten, men vi ønsker å slutte med nattammingen. Svar: Unngå å la henne sove etter kl.16-16.15 og legg henne kl. 18.30-18.45. Grunnen til at hun våkner kan være enten at hun er overtrøtt eller sulten eller kanskje rett og slett ut etter kos! Sørg for at hun får nok mat på dagtid, og la pappa roe henne når hun våkner. Ønsker du å trappe ned kan du bestemme deg for ett måltid før midnatt, så er "baren" stengt til det er morgen, og neste natt er det ingen mat å få mellom kl.18.30 og kl.06. Husk at hun ikke vet hva klokken er! Lykke til!
Gjest Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Jenta mi er 8 mnd. Sover på dagen fra ca 8 til alt fra 10 til 11.30. deretter sover hun 1- 1,5 time på ettermiddagen. Tidspunktet avhenger av hvor lang første lur er. men sover aldri etter 16. da vekker jeg ho. Legger seg 19 og sover til ca 06.30 uten mat.. Kunne sikkert sovet lenger.. men storebror vekker hele huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå