Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg har barn med en jeg ikke er sammen med lengre. Han er fra et annet kontinent men har bodd i Norge i mange år. Likevel har han av og til snakket om å flytte tilbake til hjemlandet. Selv om jeg tviler på at han vil prøve å få med seg jenta vår om han skulle bestemme seg for å flytte tilbake, er det jo en tanke som ligger og gnager... Siden vi ikke er sammen, ble foreldreansvaret gitt meg automatisk, til store protester fra faren.. Er jo enig i at dette er veldig urettferdig, at jeg som mor skal kunne bestemme dette alene, men nå er det jo engang sånn. Eneste grunnen til at jeg ønsker å ha anvaret alene er at jeg tenker at det er lettere å få hjelp dersom han en gang skulle ta henne med seg. Landet han kommer fra har ikke utleveringsavtale med Norge. Har prøvd å ringe UD om dette, men ingen ser ut til å kunne svare meg! Blir bare sendt rundt fra den ene til den andre... Ellers kan det sies at faren og jeg har et godt og avklart forhold og vi er enige om alt ellers.. Er det noen som vet hvor jeg kan henvende meg eller som har noen erfaring/råd - vil det være mindre hjelp å få om vi har felles foreldreansvar kontra at jeg har det alene dersom far tar med seg ungen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå