Gå til innhold

Svangersakpskurs


Hope2015

Anbefalte innlegg

Er det noen som har begynt å gå eller meldt seg opp til svangerskapskurs her inne? Er det slik at sykehusene arrangerer disse, og er det for både mor og far? Har fått med meg at det koster litt, men det er det verdt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Jeg og samboeren min var nå i helgen på sykehuset! Det varte bare en dag fra 10.00 til 15.00 på en lørdag. Vi betalte 700 kr for paret. Var for mor og far, (evt. den du ville ha med på fødselen i stedenfor far). Dette er da i Tønsberg og det er nok litt forskjell fra plass til plass.

 

Vi var veldig fornøgde med kurset og en lærer veldig masse om selve fødselen. Vi fikk i tillegg omvisning på fødeavd på sjukehuse, og alternative smertelindring osv. Vi tok de nå siden neste gang kurset skulle være på sjukehuset var i november og da her jeg jo termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

vi skal den 5 okt på Ullevål på kvelden. Det er Fødsel og smertelindring

og deretter omvisning. Husker ikke helt hva det koster, men tror det koster rundt 700 her også. Har hørt at det er verdt det. Vet ikke hvor du skal føde, men hvis på Ullevål kan du melde deg på på nettsiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sendt inn forespørsel til Ullevaal nå. Livenja, tok det lang tid før du meldte deg på til du fikk svar og er det lang ventetid nå? Vi skrev først og fremst fødsel og smertelindring hadde vært kjekt med omvisning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at mulighetene varierer mye fra plass til plass. Vet at kommunen tradisjonelt har brukt å arrangere slike kurs her, men fikk beskjed om at de hadde sluttet med det nå. Slik er det vel å bo i en Terra-kommune. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

det tok vel et par uker før jeg fikk svar. Men jeg meldte meg på ganske tidlig i sommer, så det er en stund siden nå....rett etter ultralyden i juni. Vet ikke om de har stor pågang, men du kan jo ringe og spørre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde å melde på meg og mannen min på kurs på Ullevål, men det var fult. Men fikk tlf til en jordmor som arrangerer kurs. Så vi skal den 18 oktober, håper bare jeg ikke føder før det :), et hel dagskurs fra 10 -15. Koster 800 kr for 2.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Akkurat det samme skjedde med meg. Var fullt på Ullevaal.. Synes det er dumt at man må melde seg på så tidlig. Hvem tenker vel på det tre mnd ut i svangerskapet?? Fikk kurs via helsestasjonen 25 okt! Har termin 14. nov så det er lovlig sent da.. jaja.. enten har jeg født eller så har jeg ikke det. Greit med kurs tett opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på et privat kurs i Oslo- veldig bra. Lærte om lamazemetoden=en pusteteknikk som sies å være veldigfin. Nå trener vi på dette og gleder oss. det kostet ca 700kr for mor og far ( se livh.no )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...