ch88 Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg har skikkelig vondt opp ved høyre side , rett under brystene ved ribbeina der. Sånn stikkende smerte. Noen som har en ide om hva dette kan være? Har også endel smerter i ryggen.
MillyMy Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 sliter å med d samme. bare på venstre side . Regner med det e ungen som ligger å presse der.Er ikke nå serlig behagelig får å si d sånn !
ch88 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2009 hm trur egentlig ikke det er ungen som presser. for det er såpass høyt oppe å mer i siden på ribbeina der. det er så ubehagelig.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Jeg hører ikke hjemme her, men svarer likevel jeg: Dette er IKKE for å skremme deg, men jeg ville tatt en tlf til lege eller føden evt JM for å høre. Det KAN være svangerskapsforgiftning, men da er det gjerne i tillegg mere vann i kroppen, proteiner i urinen, hodepine og flimmersyn. Trenger ikke å være alt dette som jeg ramser opp på en gang altså. Først starter det som regel med mer vann i kroppen, deretter proteiner osv osv. Men er du usikker, så synes jeg du skal ta en tlf bare for å sjekke i alle fall. Sv.sk.forgiftning kan gå veldig fort og derfor lurt å utelukke om ikke annet:) Ønsker deg uansett god bedring og lykke til:)
Mammaen&Emil Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Hmm, sånn har eg det ôg....! Men trudde det var beibisen som presser på ribbeina... Hmm...
Lillemor&Gutta Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Tenkte jeg skulle legge inn den andre siden av dette. Jeg har det sånn og har hatt det en stund, men hos meg ER det babyen som presser. Fryktelig ubehagelig men helt ufarlig =)
Nangiliama Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 - Sannsynligvis baby som trykker og plager deg, men som nevnt tidliger kan det være et alvorlig symptom på av.forgiftning. Dersom du har hatt høyt blodtrykk tidligere ville jeg tatt kontakt med lege for å få en ekstra sjekk, også hvis du i det siste har hovnet mye opp i hender/føtter.. Det er alltid greit å være på den sikre siden nå på slutten
maizi Skrevet 9. september 2009 #9 Skrevet 9. september 2009 Jeg har det på akkurat samme måte som du beskriver. Legen min sa det nok var leveren som lå i klem (er litt hoven også). Helt ufarlig, men kjempevondt. Ingenting å gjøre med visst. En venninne av meg hadde samme problem og det forsvant straks babyen var ute, så vi får bare holde ut.....
gravidmednummer2 Skrevet 9. september 2009 #10 Skrevet 9. september 2009 Jeg har det også sånn. Ekstreme smerter oppe på høyre side under ribbeina. Men har slått meg til ro med at det sannsynligvis er ungen som presser eller noen organer som ligger i press. Jeg har alle de symptomene som du over beskrev, flimmersyn og hodepine, uren urin. Men er ganske sikker på at det ikke er noen forgiftning, for har ikke spesielt mye vann og har veldig lavt blodtrykk. Så det trenger jo ikke være det selv om man har symptomene:)
ToTette! Skrevet 9. september 2009 #11 Skrevet 9. september 2009 Det er dumt å skremme, men enda dummere å ikke be dere i hvertfall sjekke dere opp. Ta en telefon til føden! Hellp er veldig sjeldent, men for dem som får det veldig alvorlig. Og det kan komme raskt. Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning uten Hellp (som er en form for svangerskapsforgiftning) og lå 5 døgn på sykehus mens de avventet situasjonen før det ble et kontrollert hastesnitt. Men fikk beskjed om å si fra med det samme jeg fikk vondt oppe under ribbena på høyre side. En venninne fikk hellp syndrom . Lenge siden nå. Hun ringte legevakt da hun fikk veldig vondt (først i ryggen deretter over i magen høyt oppe). De foreslo halsbrann og litt av hvert. Men hun ble dåligere og dårligere. Tilslutt svimet hun nesten av av smerte, kom seg på legevakten, og etter en del tull der skjønte de plutselig hva det var. Hui og hast rett på sykehus og til operasjon. Noen kan få det høye blodtrykket ganske brått. Hvertfall brått nok til at man ikke nødvendigvis oppdager det på kontroll da kontrollene ikke er hyppige nok før helt på slutten. Jeg gikk fra symptomfrihet til keisersnitt på 2 uker. For meg var svangerskapsforgiftning ikke noe jeg hadde regnet med skulle skje meg. Hadde ingen forhåndsdisponerte faktore. Det koster ikke noe å sjekke opp ting en gang for mye. Ta en telefon. Så kan man også slippe å bekymre seg. :-) Lykke til.
*Charlee* Skrevet 10. september 2009 #12 Skrevet 10. september 2009 gallestein kanskje...høre med legen
Dolly ønsker seg 3 ☆ Skrevet 10. september 2009 #13 Skrevet 10. september 2009 Synes alle som opplever flimmersyn,sterke. stikkende ubehagelige smerter etc bør kontakte lege. Som nevnt i andre innlegg her så kan sv.skapsforgiftning komme raskt. ikke mening å skremme. Men noen symptomer er jo mer tydelig enn andre.
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 10. september 2009 #14 Skrevet 10. september 2009 Jeg har også disse smertene, men det sitter i venstre side. Noen ganger blir de så ekstreme, sammen med ryggsmerter, at jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg. Her om dagen hadde jeg disse smertene, samtidig fikk jeg skikkelig latterkikk som IKKE ville stoppe. Da gjorde det så vondt at jeg var sikker på at flere av ribbena skulle knekke av. Hver morgen er jeg helt øm her, også litt hoven men kommer seg fort. Jeg tror det er babyen som dytter opp i ribbenet, heldigvis er det bare 2 mnd igjen.. Dette er det mest smertefulle jeg har hatt igjennom sv. til nå :s
pusejenta2 Skrevet 10. september 2009 #15 Skrevet 10. september 2009 Jeg har også dette begynte for ca 1 uke siden.Nevnte det for legen idag da vi målte,han sa at han ikke trodde dette var noe.Tok også de vanlige testene og alt var som det alltid har vært.Normalt. men hva er nummeret til føden da?Skal føde på bærum.
nr to kommer snart Skrevet 10. september 2009 #16 Skrevet 10. september 2009 Nunmmeret til føden på Bærum er 67809472 kjempelurt å lagre nummeret på mobilen i tilfelle noe skjer når en er på farten:)
oktobermamma2009 Skrevet 10. september 2009 #17 Skrevet 10. september 2009 Jeg har akkurat det samme innimellom, men det hjelper veldig å gå en tur eller bare stå litt oppreist i steden for å sitte, da får man liksom strekt ut overkroppen litt og presset fra babyen avtar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå