Gå til innhold

Skal strippes i morgen- er det vondt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere også forklare hva som gjøres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg ble strippet for 2 dager siden.

Det var ikke godt, skulle gjerne si at det ikke var så ille, men for min del så sto jeg i bue.

Lå på en benk, skulle legge knyttnevene i ryggen slik at det ble bøy på bekkenet, så skulle helene så høyt opp som mulig inntill herandre, så brette ut knærne så langt som mulig.

Håper det var greit forklart.....

Så gikk han inn og gjorde det han skulle....

Som sakt, jeg sto i bue fordi det var vondt...

Men håper at det ikke blir like vondt for deg..

Hadde veldig lyst å si at det ikke var ille, men det er kanskje bedre å vite.

Men håper også at det kanskje ikke blir like ille for deg...

hilsen tone

PS slimproppen gikk dagen etter om kvelden

Skrevet

Å herregud- det høres jo helt for jæ... ut spør du meg!

Men hvor langt inne er de mener jeg? Hele hånda- opplegg?!

Huff.. Får håpe det hjelper da..!

Skrevet

Jeg ble strippet på overtid forrige gang jeg gikk gravid. Det var ikke godt. Og jeg tror jeg skrek rett ut, for jeg var ikke forberedt på smerten. Men det var effektivt. Fødselen satte i gang samme ettermiddag. Så det er nok verdt å gå igjennom. Hva legen gjorde er jeg ikke sikker på. Men han var oppi der og "tøyde" skikkelig i hvert fall.

Lykke til! Det er virkelig ikke meninga å skremme deg, men tenk at det vonde fører til noe godt. Og kanskje din lege er mer forsiktig?

Skrevet

jeg ble strippet med 1 mann og jeg syns det ikke gjorde noe særlig vondt, men jeg tror det kan ha mye og si om du er moden eller ikke, jeg var hvertfall så moden at legen kunne ta vannet på meg men var ikke helt forberdet på det så det ble med bare stripping, skal strippes igjen men ikke før om 23 dager så jeg håper ikke det gjør vondt denne gangen heller

Skrevet

Andre med erfaring..?

Dytter..

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg har ikke blitt strippet, bare sjekket modning/åpning, og det var VONDT. Samme fremgangsmåte og posisjoner (hehe) som hun over her forklarte. Kan ikke tenke meg at stripping er noe bedre eller mindre vondt. Jeg opplevde også et heftig ubehag med mensmurringer og sterke kynnere i timene etterpå. Men hvis det hjelper på å få igang fødselen, så ja takk! ;-))

Skrevet

må henge meg på eelis her.. blitt sjekket modning/åpning samme fremgangsmåte som over, og godt var det ikke! Kjentes som intense menssmerter når det sto på. Men, har hatt mer kynnere etter det:) Tanken slo meg jo at au.. dette var ikkje godt.. og MYE vondere skal det bli når småen finner ut at det er på tide å flytte ut av den gode, varme, trygge magen. Ubehagelig? Ja. Overkommelig? Ja. Var ikke helt forberedt på at det skulle være ubehagelig, kanskje det nettopp derfor var vondt. Men tenker en at det blir veldig vondt blir det kanskje ikke så gale? Og det er jo forskjellig fra kvinne til kvinne heldigvis.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Hehehe, og legen som sjekka modning/åpning på meg påstod at når det er helt åpent der nede, da kommer ungen ut med et "plopp". Jeg hadde lyst til å slå han med skoen min, for her blir det neppe noen "plopping"! :-))

Skrevet

ble strippet da fødselen var igang.. pga at det sto stille og at livomorhalsen var stram. syntes det avr ubehagelig, men ikke kjempe vondt.. legen gjorde det samtidig som hun kjente på åpning, så var ikke klar over det før etterpå:-)

Skrevet

Da er strippingen over! Hadde 1-2 cm åpning og det er 3 dager til termin- veldig glad for det ;=)

Det var verken vondt eller ubehagelig syns jeg! Ikke i nærheten engang;=)

Skrevet

har igjen 4 dager til termin nå og skal til jordmor igjen i morra.kanskje jeg blir strippet da??om jeg får tilbudet kommer jeg nok til å ta det iallfall,heller det enn å måtte gå over.orker bare ikke tanken på det.

har hørt mange forskjellige historier om hvor vondt og fælt det er,men alle er jo forskjellige.går for det med åpent sinn men med en tanke om at det kan iallfall bli ubehagelig.men om det er med på å sette igang noe nå så HELT GREIT for er rimelig fødeklar nå

Skrevet

Ikke noe å grue seg for iallefall. finnes ikke vondt!

Skrevet

ikke vondt i det hele tatt.

skal si det er forskjell på folk :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva det er denne strippingen går ut på, jeg... Hva er det de egentlig gjør "oppi der"? Etter at man har inntatt denne posituren som det snakkes om... Jeg skal på overtidskontroll på mandag, gjør de dette med meg da?

Skrevet

Ble også strippet med forige mann. Synes ikke det var særlig vondt. Jordmor sa hun syntes jeg var tøff, men det syntes ikke jeg. Det var nemlig ikke så ille som en hører, for meg i såfall. Kommer til å be om strpping denne gangen også siden jeg gikk 2 uker over forige gang.

Skrevet

Hmmm, jeg har aldri blitt strippet som sådan, men har jo blitt sjekket i forhold til modning. Syntes ikke det var vondt i det hele tatt!

Men smerter er en individuell ting, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...