Gå til innhold

Lurer på om jeg er deprimert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av alt. Gidder ingen ting i dag. Føler meg ensom, energiløs, og tenker på alle tullete valg jeg har gjort som har resultert i at jeg er der jeg er i dag - med en jobb jeg ikke liker, på en plass jeg ikke vil bo og i et hus jeg ikke trives i. Jeg er også innmari usikker på meg selv. Tenker at jeg gjør ting feil med barna, ikke bra nok, at jeg er feit og ikke særlig lur. Det er sånn at jeg unngår folk , har lyst å ringe å spørre hvordan det står til med folk, men ombestemmer meg alltid. Jeg har ikke noe særlig å snakke om og er redd det skal bli pinlig,. Samtidig tenker jeg at ingen ringer til meg for å spørre hvordanjeg har det... Så da er de jo neppe interessert. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å føle meg bedre altså. Til og med å leke med babyen er et ork i dag:/

Går å kjøper en svær kosepose og tipper lotto. Mulig dette er min lykkedag. Særlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære deg, jeg er fysioterapeut og snakker ofte med mange mennesker som deg. Det høres ut som du har gått deg inn i en litt "vond sirkel" som er vaskelig å komme ut av.

Her kommer noen tips:

1. det tyngste skrittet er det første - ut av døra fr å gå en tur, ta opp telefonene for å ta initiativ og koantakte venner og familie - til butikken for å fylle kjøleskapet med friske grønnsaker - eller til frisøren for å gi deg selv en liten "treat" .

Eller til banken for å se på mulighetene for å flytte.

2. ikke ta ting så personlig.. Når du føler at andre ikke bryr seg om deg, så husk at alle har sine agendaer her i livet. Dine venner og familie har deg i hjertene sine og tankene sine, men kanskje ikke akkurat når du forventer det som mest. De tankene du selv påførerer deg (om at du er lite verdt - ikke blir sett- etc) blir bare til at du blir mer trist og lei.

3. Se og fokuser på det som er positivt. Tenk du har en liten baby. som kan kanskje er både frisk, skjønn i utvikling og hærlig. Ser du alle hennes fremskritt. Tenk på alle venninnene som sliter med å få barn. og tenk tilbake på tiden da du selv ønsket deg akkurat dette barnet.

4. hormoner.....her kommer fagpersonen i meg. Amming gjør at kroppen blir full av prolaktin som er et "treeegt" hormon. naturen vil at vi skal slappe av og fylle babyens behov med melk, omsorg, ro og varme. Lysten blir gjerne borte og slimhinnene tørre. Det du føler er normalt. jeg har selv fått 3 barn og i de "tregeste" periodene sa min mann til meg.. "jeg vet at du er der inne et sted - og at du snart kommer tilbake"

stå på kjære søster - idag er første dagen av resten av ditt liv

hilsen trine

Skrevet

Takk for svar. Du har så rett så rett.. Vet det ikke blir noe bedre av å sitte inne å se på alt rotet og synes synd på seg selv. Men i dag klarer jeg ikke annet. Må snart ta en rydderunde og lage middag før eldste kommer fra bhg, men thats it.

Blir så lei av å hele tiden skulle ta seg sammen... Aner ikke hvordan jeg skal få motivasjon til å for eksempel gå ned i vekt.. Kan klare en dag eller to, men så får jeg en dag som i dag. Har nettopp spist en hel kosepose og en liten cola. Kvalm. Synes jo bare jeg er mer håpløs nå enn for en time siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...