Gå til innhold

Festing og førstegangsfødende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Etter siste kontroll fikk jeg vite at hode på gulle var så godt som helt festet. Etter at jeg nevnte det til en jeg kjenner sier hun at fra gammelt av heter det seg at det tar ca 3 uker fra hodet er festet til babyen kommer hos førstegangs fødende. Andre som har hørt dette? Hvor lang tid tok det med ditt første barn?

(vet kjærringråd ikke helt er til å stole på men litt morsomt å se om det stemmer allikevel :P)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke hvor mange ukler det gikk fra hodet var festet på min første til han ble født, men det var MYE mer enn tre uker. Tror kanskje han festet hodet ekstra tidlig, men det er mao antagelig en del variasjon her. Lykke til videre! :-)

Skrevet

Gah.. håper ikke det stemmer da;) Jeg var inne på føden en tur på lørdagen (39+0) og da hadde hodet gått ned i bekkenet, men ikke festet seg helt, men i dag (39+4) hadde det festa seg ordentlig.. Så min kar er visst litt sein i oppfattelsen, men håper det ikke tar tre uker!

Skrevet

om hodet er festet eller ikke, har ikke noe å si på når fødselen starter, noen blir festet 8 uker før, noen bare rett før fødsel og noen ikke i det hele tatt.. er forskjell på kvinne til kvinne.

har ikke nå å si i det hele tatt. bare en myte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...