Gå til innhold

Hva synes dere om offentlig amming?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det var litt ekkelt å se nakne pupper midt i restaurant når man skal spise. Men nå vurderer jeg om jeg selv kanskje vil gjøre det på et offentlig sted når tiden kommer.

Ammer dere offentlig og hvordan reagerer folk på det? Nå kan man jo kjøpe ammesjal for å dekke seg til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er barnet sulten må det jo få mat, men man kan klart sette seg litt i skjul ev. være mest mulig diskré. Man må ikke dra fram puppen uten blygsel osv.

Jeg selv ammet offentlig men hatet det. Skjulte alt så godt jeg kunne. Om det skulle være så fælt å se på så se en annen vei, mener jeg!

Skrevet

Jeg pleier å dekke til med en lett sjal sånn at ingen ser puppen, men folk skjønner jo at jeg ammer. Det har gått bra, selv i Frankrike hvor mange er langt mer negative til "offentlig" amming enn her hjemme.

Skrevet

Man sitter da ikke og slenger med puppene når man ammer?

Det er fullt mulig å gjøre dette på en passe diskrèt måte, uten å måtte pakke seg inn i et helt sjal.

Jeg har alltid pleid å legge en flik av et lite teppe/ gulpeklut ved munnen til babyen. Da synes jo omtrent ingenting av puppen, så hvis noen har et problem med det, så er det kun for å være vanskelig!

Er 4 år siden sist jeg ammet, og har nesten inntrykk av at amming offentlig er blitt litt mer "tabu" enn det var før, stemmer det?? Jeg blir enormt provosert av det.

Jeg skal føde mitt tredje barn til vinteren, og kommer garantert til å amme offentlig ved mange anledninger. Hvis noen kommer med negative kommentarer til meg pga amming, da skal de f**n meg få høre.

Skrevet

Ammesjal også i Norge:)

Her er linken og priser: http://kvinneverden.no/

Selv har jeg kjempelyst på en sånn. Noen som har prøvd den og vil dele erfaringer?

HI

Skrevet

Forstår at man kan bli iritert hvis noen skulle kommentere amming , men man kan jo si det slik at det står ingen steder at offentlig amming er forbudt:)

Det er nok flest de som ikke har barn som reagerer på det.

HI

Skrevet

Jeg har ikke prøvd den. Det jeg pleier å gjøre er at jeg fester et sjal med nål oppe på skulderen min så jeg slipper holde på det, også danderer jeg det slik at folk ikke ser når jeg kobler til babyen :-)

Skrevet

Amming er greit, å vise pupp er ikke greit...Jeg skjulte pupp i hjemmet også, om vi hadde besøk..Ford JEG liker ikke å få slengt pupper i tryne i tide og utide,- og antar at andre folk kanskje misliker det også..Derfor tar jeg hensyn.. Men amme kan man, hvor man vil, når man vil,- bare diskret...

Det er disse ammefantastene som mener amming er så naturlig at de kan gå med jura uta 24/7 som ødelegger for alle oss "Normale" ammere..Trenger hverken gå bort, gjemme seg eller snu seg unne om man lærer seg små knep...:o)

Jeg brukte helt vanlige tøybleier jeg..Av den hvite typren man "pakker" ungen inn i...Eller et tynt skjerf som jeg har for vane og gå med ellers også..La et over skulder over unge og pupp før jeg løsnet på klæren..Ungen likte det slik også, slapp unna lyset og sovna ofte VELDIG godt...Bedre enn når jeg amma med hode og pupp ut ilyset...

Skrevet

Jeg hadde alltid på meg singlett under toppen når jeg skulle amme ute, så tok jeg singletten ned og toppen opp i tillegg til at jeg hadde en gulpeklut under puppen og da var det veldig lite pupp som syntes. Hvis noen til tross for at jeg gjemte puppen alt jeg klarte, så puppen min når jeg skulle amme og syns det var ekkelt, da mener jeg de har et problem som sitter og stirrer og ikke jeg og babyen min som skal ha mat. Jeg prøvde å dekke til med et tynt sjal en gang, men da fikk sønnen min panikk, så det prøvde jeg ikke igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...