Kine&nurket;-) Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Hvor mye koster det ca? Og noen bra steder i Oslo? :-)
Lotta77 Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Hei:) Vi var på 3D-ultralyd i går :) Synest det var en flott opplevelse og anbefaler det absolutt! Snuppa var vel og merke litt sjenert og prøvde å skjule ansiktet med hendene, men vi fikk likevel noen fine bilder Vet at ikke alle er like heldige for det kommer an på hvordan babyen ligger osv.. Kjenner ikke til noen klinikker i Oslo området, men finnes sikkert mange. Vi var på en privatklinikk i Ålesund området. Forøvrig anbefales 3D-UL fra uke 26-32, og det skal være størst mulighet for bra bilder når du går i uke 28. ( Jeg var 27+1)
BabygirlOslo Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Anbefaler det på det sterkeste Vi var hos Anne Stensløkken på Balderklinikken. Hun tok seg god tid og forklarte godt. Og vi fikk med oss masse fine bilder. Holder til i Oslo sentrum. HUn er populær så ring og bestill time noen uker i forveien. Vi var der i uke 28 og fikk veldig fine ansiktsbilder
gledebarnet2 Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Oslo City Legesenter! 1200kr. 2. forsøk i dag!!!!!!! Men babyen lå igjen med hodet ned , med hendene foran ansiktet og sov......(han er mest aktiv om natta) Betalte 1200 kr., men lurer på om man kan få pengene tilbake da vi ikke fikk se ham, men legen sa vi får en gratis time igjen om 2 uker, begynner å bli litt usikker om det er bra å gå på UL så ofte.....
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Du som var på 3-d UL i Ålesundsområdet, hvem var du hos? Jeg kunne også tenke meg en 3d UL, men vet ikke hvem som driver med slikt...
Lotta77 Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Hei:) Jeg var på MR-klinikken på Daae-skogen (Moa området) De har en hjemmeside: www.mr-klinikk.no. Der finner du litt info og telefon / e-post osv
ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Skrevet 10. september 2009 #9 Skrevet 10. september 2009 Vi skal til en klinikk på Lysaker som jeg har blitt anbefalt av en venninne Det koster 900, varer en halvtime og da får man med mange bilder (noen på fotopapir) og video Gleder meg veldig! Jeg tror de fleste klinikker har en slik ordning at om du ikke får så mange bilder du er fornøyd med så får du komme tilbake om 1-2 uker og ta nye bilder.
Gutt05 og liten i magen Skrevet 10. september 2009 #10 Skrevet 10. september 2009 Jeg var på 3D ultralyd ved mitt første svangerskap ved Majorstua klinikken, og det ble en mildt sagt kjedelig opplevelse!! Bildene var vel og bra, og vi så jo den lille skjønne gutten vår helt tydelig og fint. Men legen sa at jeg allerede hadde begynt å få åpning (han mente den allerede var ca 4 cm) Han sa jeg var heldig viss fødselen ikke startet i løpet av få uker. Jeg fikk streng beskjed om å ligge med bena høyt, og ligge helt stille resten av mitt svangerskap! Etter 1,5 mnd fikk jeg endelig undersøkelse hos en lege på Ullevål, og han la seg oppå magen min og sa at her er det ikke antydning til åpning. ... Jeg gikk forøvrig 2 uker over termin før de måtte sette igang fødsel og strippe meg for å få åpning...!!! Jeg var sikkert bare veldig uheldig med valg av lege og sted... Men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen, selvom bildene er veldig fine og morsomme og ha.
William09♥Olivia10♥Sofia12 Skrevet 10. september 2009 #11 Skrevet 10. september 2009 Jeg anbefaler 3D-ultralyd på det sterkeste jeg også. Var kjempemoro å se babyen der inne. Jeg var med min lille gutt som nå er seks måneder, og vi har sammenlignet bilder og sånn etterpå og synes det ligner på de vi fikk på ultralyden. Kommer til å gå med babyen som er i magen også. Vi var på Ultralydklinikken, (som i fjor lå i Sandvika, men som er flyttet til Lysaker nå). Han som driver den er kjempeflink og tar seg veldig god tid. Det kostet 800 kr i fjor, og da fikk du med flere utskrevne bilder samt en dvd i cover med både masse bilder av babyen og film av babyen som beveger seg i magen. Kjempemoro å ha og sikkert veldig gøy for babyen når han/hun blir noen år også.
septbaby09 Skrevet 10. september 2009 #12 Skrevet 10. september 2009 Vi var på oslo city legesenter DR. Molnar, veldig fornøyd der. Var på majostuaklinikken ved annen Ul tidligere, og likete oslo city best. Vet at om man ikke får noe særlig bilder får man ny gratis time:) Vi var i uke 31 +, og fikk med 4 fine bilder, + live DVD, samt full sjekk av baby i 2D først:) Ligger et par bilder på mine bilder, men de er tatt med mobilkamera rett fra bildene, så de er ennå klarere og tydligere på papir:)
bompibomp Skrevet 11. september 2009 #13 Skrevet 11. september 2009 Vi var på 3D ultralyd med den første, og det var utrolig morro. Plutselig så vi en virkelig liten baby der inne - kan ikke sammenlignes med vanlig ultralyd i det hele tatt. Det morsomme er at når hun kom ut, så kunne vi fremdeles se at 3D bildene ligner henne. Nå er hun snart 3 år, og den søte oppstoppernesa vi så på bilde er fremdeles tydelig MEN - det er viktig å gjøre det i riktig uke®. Der jeg går til kontroll nå, har de 3D ultralyd, så jeg fikk se nestemann på 3D allerede i uke 18. Men det var bare ekkelt egentlig, for da ser de ut som et beinrangel... Uansett, lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå