Gå til innhold

Satt dere i bilstol da dere var 7-8 år?

Anbefalte innlegg

Gjest Månefuglen +2imagen
Skrevet

Bare lurer. Jeg gjorde ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde bilpute, som jo fremdeles er alternativ til stol i den alderen.

Gjest Månefuglen +2imagen
Skrevet

Jeg satt i setet, med beltet. Tror ikke jeg vet om noen 7-8årigner i bilstol eller pute nå heller egentlig. Bare lurer på hvor vanlig dette er og var.

Skrevet

Nei aldri sittet i et sete hadde heller ikke seler i baksetet ...syns det var veldig rart da vi byttet bil da jeg var 13-14 år å bruke belte måtte vene meg til det.

Skrevet

Nei, satt på vanlig pute en stund, men husker ikke helt når jeg sluttet med et. Antagelig rundt den alderen. Min sønn på snart 7 år derimot sitter i bilstol (putestol) og skal gjøre det enda en stund selv om han fysisk sett er stor nok til å ikke trenge det lenger med sine 135 cm. Heldigvis går verden framover og man lærer mer og mer om sikkerhet :-)

Skrevet

Kan legge til at siden min sønn er på den alderen vet jeg om veldig mange 7-8 åringer og alle jeg vet om bruker pute eller putestol, det er faktisk påkrevd ved lov å bruke dette fram til barnet er 135 cm og/eller 35-36 (?) kg, og 135 cm er gjennomsnittshøyden på en normal 9 åring.

Skrevet

Nei, jeg og broren min rulla rundt i baksete på biltur fra finnmark til østlandet hver sommer

Skrevet

Husker ikke med meg selv, men min 8-årige datter sitter i bilstol.

Skrevet

Nei, gjorde nok ikke det, men nå har heldigvis bilsikring kommet langt siden jeg var 7 år i 1984...

Skrevet

Er så gammel jeg, at jeg har aldri sittet i bilstol:-)

Vi hadde ikke engang bilbelte i baksete.

Men jeg digget å sitte i "sprekken mellom forsetene".

Skrevet

Nei, slikt fantes ikke da. Fantes knapt nok sikkerhetsbelter, i hvert fall ikke bak. Vi snakker tidlig 70-tall.

Skrevet

Jeg hadde en av de første bilstolene da jeg var liten(2-4 år) så det var andre tider da enn nå.

Den stolen skulle kun hektes over stolryggen siden det ikke var bilbelter enda da, men det var 3 punkt sele i selve stolen.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Nei, satt på pute til jeg var rundt 6 år... Ungene mine må pent sitte i bilstol så lenge loven krever det=)

Skrevet

Nei, jeg gjorde ikke det, kan ikke huske at der var sikkerhetsbelter engang he he

Skrevet

Nei, brukte sjeldent sele også. Jeg og søsteren min satt alltid med ryggen mot dørene og beina mot hverandre når vi skulle kjøre langt, mye mer behagelig å sitte sånn enn med beina rett ned på gulvet... Flaks vi aldri kræsjet, da hadde jeg nok ikke sittet her i dag.

Skrevet

Nei, men tror jeg satt på en pute i ny og ne :) Og noen ganger uten sele også.

Skrevet

På 80 tallet?

Nei så laaaangt der ifra. Mamma kjørte en boble, og jeg og søsteren min satt baki dumpa, helt bak baksetene når vi var små...... Det er vel neppe slik man anbefaler idag!!

Skrevet

nei tror jeg satt på pute (de dagene jeg ville det) til jeg var ca 6-7år. husker godt at lillesøster satt i bilstol som var plasert i midten bak og fremoervendt selvsagt for det var best! hehe.

tror hun satt i den til hun var ca 3år. hun var ganske lav å satt lenge for å være den gang.. har forandret seg mye siden 80tallet ja..

Skrevet

Nei. Tror jeg satt i bilstol til jeg var omtrent 2-3 år. Etter det var det i bilsetet uten seler... Var ikke bilseler i baksetet på bilene på den tiden.

Skrevet

Eg og søstra mi som er 2år eldre satt aldri i bilstol, lillebroren min som er 3år yngre enn meg satt i bilstol og fikk pute når han blei større. Som baby låg eg i bagen i bagasjerommet og mamma satt i baksete og kikka til meg. Eg er ein god 80-modell ;)

Skrevet

Verken bilstol eller sikkerhetsbelter. Det var annerledes på slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet, gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...