blond Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Svisker, rosiner, rå gulrot, jordbær, Kruskakli, Fiberrik, loppefrø, Frukt&fiber, lactulose, drikke mye vann, mageregulerende te, lakris (f.eks Panda, ikke godteri lakris), fysisk aktivitet (gjerne før frokost), kiwi, generelt fiberrikt kosthold (drikk mye for å unngå motsatt effekt), unngå melkeprodukter, unngå pasta og ris, pære. Har du prøvd alt dette? Det daglige kostholdet bør inneholde (noe av) dette. Og du bør være fysisk aktiv hver dag, f.eks gå en rask tur.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 det jeg ikke skulle spise spiser jeg, drikker masse, går masse tur. frukt og fiber ble det verre av. men lactulosen ble det litt bedre med. men for ett stress
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Min datter må bruke renset, flytende parafin(ca 9 ml fordelt på 2 doser) hver dag. Legen sier det ikke er skadelig, og en kan bruke det lenge. Noen MÅ bare ha slik hjelp, sier legen.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Jeg hr plagdes med treg og uregelmessig mage i hele mitt liv. Etter fødsel med førstemann hadde jeg MAAAANGE ekstra kilo...Trente og spiste sundt, men gikk lite ned. Så leste jeg en bok som het;- "spis deg glad"....Den ender opp som en "rå-vegetar-fanatiker"-bok, mer eller mindre,- men essensen i den var bra... Og jeg vlgte ut noe derifra. Blant annet spiser jeg ikke de siste 3-4 timene før jeg legger meg..Senest klokka 2000. Froskos og lunsj og annen maat før klokka 1200 er bare rukt..Dette fordi kroppen trener natta på å fordøye maten fra dagen før..Når man vpkner på morgenen trenger kroppen energi for å kvitte seg med avfallsstoffer fra nattan,- men det er ikke lurt og tilføre mat som krever at kroppen begynner å jobbe med "Ny mat" samtidig som dette skjer.. Frukt (og bær)er så lettfordøyelig, og kroppen rekker og ta til seg det den trenger av næringsstoffer før den er ferdigfordøyd, men ikke stort mer enn det,- når man spiser det på tom mage,- vel og merke... Så slik frå kroppen det den trenger til å kvitte seg med avfallsstoffer og man blir mett... Og etter en uke med dette så har jeg aldri gått tilbake..Har prøvd å skeie ut i ferier, men mer enn 3 dager uten dette "regimet" og magen går bananass og streiker og tuller... Nå er jeg på 6.året og jeg har altså i 6 år hatt daglig regelmessig avføring, så og si slutt på mageknip, luftsmereter og lignende,- etter 27 år med mer eller mindre daglige små-plager.. For MEG funket det.....Og en ting til;- jeg spiser ikke frukt etter 1200...Om man spiser frukt til dessert f.eks vil frukta bli liggende og "gjære" i magen, fordi middagen tar lang tid og fordøye og vil sperre veien for frukta i tarmene....Frukt som er kcal-rik vil derfor "avgi" flere kcal da kroppen får tid til å ta det opp samtidig som gjæringa kan gi mageknip og gass....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå