Gjest Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Dere som gnåler om at de ikke har fått en rettferdig rettssak: Hvorfor tror dere at det er en universell rett alle mennesker har?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Fordi Norge burde gjøre mer i saken når Kongo drar inn Norge, og setter spørsmålstegn ved Kongens troverdighet! dessuten er det vel alle forunt å få en rettferdig rettsak, er det ikke? Man bør hvertfall kjempe for å få det. De har ingen bevis, og jeg tror ikke det har gått for seg slik de skal ha det til.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Hva mener du med spørsmålet ditt, trådstarter? Hvorfor vi tror det er en universell rett alle mennesker har? Tror du virkelig at det fungerer sånn i praksis? At alle mennesker i hele verden til enhver tid får en rettfedig rettsak?
Gjest Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Jo, JEG unner alle rettferdighet. Men skjønner dere ikke at det ikke er slik verden fungerer? At Norge og Kongen trekkes inn er selvsagt tåpelig, men nå snakker vi om rettferdig rettssak, ikke enkeltelementene. Ikke alle land har det vi i Norge kaller rettferdig rettspraksis, har dere ikke lært det på skolen siden dere protesterer sånn? Det er mange mennesker i verden som lever i urettferdighet!
Gjest Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Ano 10:43 Det er jo nettop det jeg mener: alle får ikke det, ei heller KongoCowboys. Hvorfor roper dere så høyt på rettferdighet NÅ, det er jo ikke slik at de er alene om denne urettferdigheten. Hvorfor har KC større krav på rettferdighet enn andre tiltalte i Kongo (eller andre steder med annen rettsprakis enn den vi mener er rettferdig)?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Jeg roper ikke høyt nå. Men jeg er med i Amnesty i håp om at det kan hjelpe flere til å få en rettferdig rettsak.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Hvis man ser på bevisene her så forstår man jo. Vitner som krever erstatning? de er vel ikke ute etter å gi uriktige opplysninger mot penger? Bilde av guttene i Gardeuniform = de jobber for den Norske stat og kongehus. Bilde av en journalist i en berèt som peker på et kart = oppdragsgiver, for man har ikke på seg en berèt så sant man ikke er militær. Et bilde hvor en av de vasker blod ut av en bil, tja hvis de faktisk drepte denne sjåføren, er det logisk å vaske bilen. Eller ville man heller stukket av?? Broren til enken er både faren og broren hennes?? (i henhold til avhør ) Enken og avdøde hadde i første avhør 1 barn, i neste avhør hadde de 6?? Ganske mye som taler for at bevisene er litt tynne. Så nei jeg vil påstå at det ikke er rettferdig rettsak. Og ja jeg vet at ikke alle får en rettferdig rettsak i verden, mange får ikke rettsak i det hele tatt. Men Norske borgere har ikke for vane å bli dømt til døden rundt om i verden. Det er faktisk bare disse to + en til. Og han drepte sin Norske kone foran øynene til de 3 barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå