Gå til innhold

alkohol 1 uke etter befrukting

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært på UL, ble befrukted 2 dager før sydenturen min, der jeg drakk meg drita hver dag i 1 uke.. farlig? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er i godt selskap! Ta det med ro...

Skrevet

Med befruktning, mener du da tidspunktet egg og sædcell smeltet sammen, eller nå det befruktede egget festet seg.

Uansett. Fra egg og sædcelle smelter sammen (som er det som noemaltsett kalles befruktning) tar det 5-10 dager før det fester seg. Og så tar det 2 uker før spiren mottar næring fra moren, først da er navlestrengen utviklet. Atlså, mest sansynelig er det gått bra.

En annen ting. Det lages utrolig mange uplanlagte barn i Norge hvert år som ikke blir oppdaget før mensen skulle ha vært der. Mange av disse mødrene drakk også like etter befruktning fordi de ikke viste bedre. Og det fødes utrolig få barn med alkoholrelaterte skader. De fleste som fødes med slike skader er barn av alkoholikere, ikke av mødre som var på fylla like etter eggløsning.

Vil anbefale de som prøver å bli gravide til å vise forsiktighet med alkohol mellom eggløsning og mensen, men er man først i din situasjon er sjansen for at det er noe galt veldig liten.

Er du veldig bekymret, så ta det opp med leg eller jordmor.

Lykke til, dette går bra skal du se :-)

Skrevet

med befrukting mener jeg den datoen UL viser at barnet er 0 uker..

Skrevet

Mor og barn deler ikke blodbane før et godt stykke ut i 1.trimester, så du kan slappe av.

Dersom embryoet hadde blitt skadet av alkolholinntaket, så hadde det blitt utstøtt (abort) fordi det ikke er levedyktig.

De aller første ukene er de "do or die" med eggene - kun de friske overlever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...