fått nr 2 <3 Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Hei. Har vært noen runder på sykehuset den siste uken nå pga blødninger som startet for litt over en uke siden. Første de finner ut er at morkaken ligger over livmormunnen. Blødningene artet seg slik at de kom å gikk, med friskt rødt blod, ikke så mye at jeg blødde ut bind men det kommer blod i bindene og på do kan jeg tørke å tørke blod. Dette med morkaken fant de ut på fredag, da hadde jeg vært blødningsfri siden kvelden før. Legen (svangerskapspoliklinikken dette) finner også ut at jeg har en lett blødene tapp og tar en celleprøve også. Fra torsdag til søndagskveld blør jeg ingenting men starter på igjen da, og fortsetter utover mandagsmorgen og da ringer jeg inn til s.poliklinikken, blir satt over til føden å blir hu å hast inn dit for å sjekke igjen. Da ser den samme legen at morkaken IKKE ligger der, hun går ut ifra at det har vært en blodansammling over livmormunnen som nå var borte, men tappen blør lett enda. Men nå vet vi ca hva som gjør at jeg blør men jeg er redd for at det er en truende abort eller noe, hva jeg skal gjøre, eller ikke gjøre kanskje? Det kommer uten tvil blødninger når jeg gjør noe, som feks husarbeid. Feks. i går så var jeg rolig hele dagen, helt til uttpå kvelden begynner jeg å gjøre litt husarbeid å da starter det pån igjen (og blør enda). Noen som har vært ut for det samme? Skal jeg holde meg mest mulig i ro? Er det farlig? Må også legge til at jeg er alenemor til en på 7 år, og har INGEN til å gjøre unna her hjemme
fått nr 2 <3 Skrevet 9. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 9. september 2009 en annen ting...har ikke hatt samleie på flere mnd. så kommer heller ikke av noe slikt disse blødningene.
fått nr 2 <3 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2009 Blør bare mer å mer nå Kom masse blod i do og litt koagulert blod, har blødd en del i bindet også.. håper mest på noen solskinnshistorier her men var kanskje ikke så mye av de.. Har heldigvis doppler her hjemme så hører fosterlyden i ny å ne Har fått streng beskjed om å ligge pal å ta det helt piano... å forberede meg på det værste
Trebarnsmorifebruar?? Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 Hei du! Dytter denne opp for deg jeg. Hadde selv en blødning i uke 12 og ingen god følelse. Fikk besjed om st morkaka lå langt nede og at dette ikke var farlig for fosteret. Håper det gir seg snart for deg og krysser fingrene for at det går bra. Mange trøsteklemmer!
fått nr 2 <3 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2009 Tusen takk Ja den ligger langt nede hos meg også men ikke over livmormunnen heldigvis JM min i dag mente at jeg måtte forberede meg på at det kanskje gikk galt, hørtes ut som om at det var dømt til å gå galt nesten, fordi man aldri blødde uten en grunn.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 10. september 2009 #6 Skrevet 10. september 2009 Ånei, så pessimistisk jm var da. Det synes jeg er fryktelig kjipt å høre.. Har selv morkaka lavt nede og hadde en blødning med brunt blod på fredag. Fikk ul og alt var bra. I dag under trening kom det brunt igjen..liker det ikke, men det skal vel ikke være så farlig med brunt blod har jeg skjønt. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok lagt meg pal ned og krevd mer info av JM... Jeg er skikkelig lei meg pga dette brune blodet, så kan ikke tenke meg hvor kjipt dette må være for deg.. Har du mye kynnere også? Det har jeg, noe veldig.. Bekymret jeg.. Jeg er 21 uker i dag.
fått nr 2 <3 Skrevet 10. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2009 Har en del kynnere ja, startet veldig tidlig med kynnere hos meg. Brunt blod er jo gammelt blod så er sikkert ikke noe farlig Som jeg har lest mye av den siste tiden så er der sjelden at det går galt når man har kommet så langt som vi har gjort om man begynner å blø. Babyen har det jo helt fint men virker som om kroppen min er mer tullerusk egentlig.
Turtelina Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Hei Lurer på hvordan det går med deg? Skulle ønske jeg hadde lest innlegget ditt litt tidligere, håper virkelig at babyen din fremdeles er inne i magen din... Opplevde selv å få blødninger i uke 19 i mitt første svangerskap. Har desverre ingen solskinnshistorie å komme med, vi mistet vår lille gutt i uke 21. Da hadde jeg vært på sykehuset mange ganger i løpet av de to ukene, og hver gang fikk jeg høre at alt så bra ut. Etter fødselen fant de ut det var infeksjon i morkaka og i fosterhinna. Ingen som hadde tatt noen prøver for å sjekke om jeg kunne ha en infeksjon... Så jeg vil be deg om å dra på sykehuset og få dem til å sjekke det så fort som mulig. Be om å få sjekke CRP (blodprøve) og at de tar en bakterieprøve fra skjeden. Hvis du har en infeksjon, så kan den behandles med antibiotika hvis den ikke har kommet for langt. Uansett greit å få utelukket at det er en infeksjon. Hvis du merker at blodet begynner å lukte ekkelt (du merker det garantert), da er det fare på ferde. Håper virkelig at det går bra med deg, krysser alt jeg har for at det skal gå bra. La meg få vite hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå