Gå til innhold

noen spørsmål til dere som har vaskehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

- hvor ofte, og hva gjør de?

- hvor lang tid bruker de, får de timelønn?

- legger dere nøkkel et sted?

- hender det dere er hjemme når de er der?

- har de vaskesaker med selv, eller setter dere det klart?

- hvor mye må dere rydde unna før de kommer? flytte møbler osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vaskehjelp og elsker å komme hjem til nyvasket hus

- hver fredag. Støvsuger (har hund så blir noen hår over natta lissom), vasker, tørker støv, skifter sengetøy på de sengene jeg har lagt frem nytt sengetøy (legger det på den aktuelle senga). Bytter annen hver uke på vår seng, og på ungenes seng. Pusser vinduer inn i mellom. Vasker dusjen, doen, vasker. Kjøkkenbenken, tom. hobbypulten min sveiper hun innom.

- hun er her hver fredag, 2 timer og tar 130 kr. timen

- hun har nøkkel og kode til alarmen

- nei, jeg stikker ut når hun kommer. Prøver å tilpasse det sånn at jeg er på jobb på fredager, men noen ganger funker ikke det. Hunden tar vi også med oss på fredagene.

- hun bruker våre vaskesaker. Vi bare passer på å kjøpe inn det hun trenger når det nærmer seg tomt for noe.

- vi flytter ingen møbler. Torsdager er rydde dag her i huset. Støvsuger også da, men så har vi hund som røyter og både hunden og ungene får jo med seg sand og dritt inn så det er greit å ha det gjort.

Skrevet

- hvor ofte, og hva gjør de? En gang i uka, da jobber hun 4 timer og 2 timer annenhver uke. Når hun jobber 4 timer tar hun grundig husvask med vask av alt inkludert dører, lister osv osv.. Når hun jobber 2 timer bare støvsuger og vasker hun gulvene og vasker badene.

- hvor lang tid bruker de, får de timelønn? Tiden skrev jeg jo over her, hun får timebetalt ja.

- legger dere nøkkel et sted? Vi legger ut nøkkel på fast plass

- hender det dere er hjemme når de er der? ja jeg har jo permisjon nå så det er jeg noen ganger, men pleier stort sett å dra ut. Føles litt rart å ligge på sofaen når hun holder på;)

- har de vaskesaker med selv, eller setter dere det klart? Vi har alt på vaskerommet som hun er kjent med.

- hvor mye må dere rydde unna før de kommer? flytte møbler osv? Vi rydder bare vanlig rot(klesvask, oppvask, leker osv..) Flytter aldri på møbler, det gjør hun.

Og ps; Det er helt herlig!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...