Gå til innhold

unge mødre, eldre mødre, mødre og kvinner generelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da merkelig at vi medsøstre ikke kan støtte hverandre uansett. For meg virker det som vi bare drar med oss fordommer fra våre mødre og fordeler de rundt etter beste evne. Vi gjør da så godt vi kan, og litt støtte fra en eldre mor hvis man er ung mor er da ikke å forrakte. Jeg tilhører selv den eldre garde og det ville ikke falle meg inn å kritisere hverken unge mødre, eldre etc. Vi er alle sårbare når vi har fått barn, og å bli kritisert på morsrollen tror jeg er vondt for de fleste. Jeg blir snart 40 år og fikk min første når jeg var 30. Slutt å konkurrere, det er ingen 1. premie som venter. Premien med å være mor er alt vi får oppleve på veien med et annet menneske, Og det går fint ann å gjøre det uten å titte på hvordan naboen gjør det.

Gode tanker til alle mødre, uansett alder, laster og braster, bilsete foran eller bak, hullete klær eller dyre merkeklær, med sminke uten sminke.......etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg men ligger det ikke i naturen hos enkelte kvinner å prate nedsettende om andre for å heve seg selv??

Ja til kvinner som tør å være seg selv:o)

Skrevet

Helt enig, alle gjør så godt de kan! Jeg har vært ung mor, alene fikk jeg min første når jeg var 21 år. Hun er nå 17 år, og venninnen hennes er gravid! Og jeg er helt sikker på at det går helt fint, man elsker barnet sitt og gjør det man må gjøre! :-)

Jeg er nå 38 og har fått barn nr. 4 for 6 måneder siden, og er nå en godt voksen og erfaren mor. Det kan godt hende at det var ting jeg kunne gjort annerledes når eldste var liten, men alt i alt vet jeg at jeg gjorde det som var riktig da, både for meg og datteren min.

Jeg har fått god støtte fra venner og familie i alle år, og vet hvor viktig der er å gi det videre til andre mødre i alle aldre.

Jeg bruker å si at det som er riktig for deg er som regel riktig for barnet ditt også! :-)

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig!!

Skrevet

Helt enig,altfor mange fordommer i dag. altfor mye strev etter å være bedre enn andre,og får å lettere oppnå d tråkke andre ned... Men er ikke d å sette pris og kose seg m d man har,og ikke minst beundre andre mødre for d di gjør. og dele erfaringer og råd endel av d å være en god mor ;)))

jeg er ung mor fikk første som 17 år andre som 20 år og er nå 26 og har en attpåklatt som nå er 5 mnd ;)) har vært sammen m samme mann i snart 11 år og gift i 5 ;)har møtt mange fordommer på veien, blandt annet at da jg fikk andremann blei jg spurt om di hadde samme far,jg svarte ja.. deretter jordmor blei små sur og omtrent beskyldte meg for løgn,d var bare ikke mulig i dagens samfunn å ha samme far til barna når man var så ung.... for d første har hun jo ikke noe m d om jg hadde hatt 2 forskjellige fedre og for d andre kan samlivsbrudd skje uansett alder.... alle di blikka og fordommene som lyser lang vei,er så lei den følelsen av å måtte forsvare seg for at man er ung mor... trenger jg være noen dårligere mor for d ?? vi er like usikre og redde første gangen,vi blir like slitne og trøtte etter nattevåk...osv osv....

gled dere sammen med alle mødre som får oppleve d fantastiske d er å være mor,vi har alle samme mål her i livet.. å ønske d beste for barna våre ;)))) hilsen en mamma uten fordommer ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...