Gå til innhold

Plutselig mindre liv?


Metamaria

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg er 27+1 på vei i dag og har fra uke 18-19 kjent mye liv i magen, spesielt etter mat og i senga om kvelden. De siste par dagene har det imidlertid blitt mye mindre liv der inne, og kun små bevegelser som jeg kan kjenne. Hva kan dette komme av? Jeg tenker at han kanskje er i ferd med å snu seg, og derfor er vendt bort fra fronten av magen? Eller at det er morkaken som har begynt å heve seg (jeg har lavtliggende morkake i front, som vissnok skal heve seg etterhvert), og derfor ligger i veien for å kjenne bevegelsene like godt? Er det noen som har erfaring med dette? Blir jo ganske bekymra når det plutselig blir så rolig der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, dette er noe du burde ringe din jordmor eller lege å spørre om. Jeg kan fortelle om min opplevelse som var akkurat det samme som din; forrige uke kjente jeg mindre liv i etpar dager,ble bekymret og ringte sykehuset. Der fikk jeg til svar at de er så små enda at det kan variere med hvor mye liv man kjenner i magen.(jeg er 26+ på vei) Jeg fikk beskjed om å legge meg nedpå og drikke et glass iskald saft (med sukker) og vente en times tid. Hvis jeg ikke kjente noe liv da skulle jeg komme inn til undersøkelse. Jeg trengte ikke dette, for etter at jeg hadde snakket med dem ble det plutselig liv der inne gitt! Og den natta var det rene disco-dansen der inne. Virker som det varierer litt i styrken på sparkene, kanskje etter hvordan de ligger osv? Selv om ikke intensiteten på sparkene er den samme hver dag så er det viktigste for meg at jeg kjenner noe hver dag. Men ta en tlf. til legen uansett slik at du slipper å bekymre deg. Det er bedre med én tlf. for mye enn én for lite. Lykke til ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Metamaria. Kjente meg igjen i innlegget ditt... Babyen min har vært superaktiv inni der, men de siste to ukene har hun vært mye roligere. Kjenner liv hver dag så jeg har ikke vært bekymret, men tok det likevel opp med jordmor. Det viser seg at hun har snudd seg inni der og ligger i seteleie og sparker mer innover enn tidligere.

Men jordmor sa det var viktig å fortsette og følge med, og hvis jeg ble bekymret kunne jeg få en ekstra ultralyd. Men alltid godt å snakke med jordmor en gang for mye enn en gang for lite, så en slipper å bekymre seg :-) En skal jo nyyyyyte svangerskapet og da må en være trygg på at alt er fint inni der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei! Det samme skjedde med meg for noen uker siden, så jeg ble litt redd. Kjenner liv flere ganger for dag, men ikke så kraftig - og det kjennes annerledes ut. Babyen er i seteleie og har ryggen til - og der er han blitt værende.. så alle bevegelser føles veldig annerledes og svakere..

men er helt enig med de andre, om du er bekymret bør du snakke med jordmor, bare for å få det bekreftet slik at du ikke bekymrer deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...