❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Begynner å bli litt stressa. Har ikke kjent noe liv siden Søndag. Har aldri kjent spark så godt, men har kjent kjempe godt når hun har snudd seg. Noen som har noen berolige ord???
2 + 1 Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 kom deg på UL så fort du kan! Hørte et lignende tilfelle, da ble det KS i full fart. Babyen hadde knapt fostervann i sekken, den lå klistra inntil ungen, og ungen var kjempeliten, skulle vært mye større. Gikk heldigvis bra.. siden de fikk babyen ut i tide! Meeen sef du har jo ikke termin før 30.01, så da trenger du jo ikke kjenne så mye heller enda.. kan jo ha snudd seg. better safe than sorry sprø du meg! lykke til
Gjest Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 hvordan går det? vært på UL?... alt er sikkeert helt fint, men som 2+1 sier, så er det best å være på den sikre siden...og ta UL..
Guttemamma x 3 Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Har termin samtidig med deg og jeg kjenner heller ikke mye liv hver dag. Var på ordinær ultralyd i forrige uke og da var det masse spark der inne, jeg bare kjenner det ikke fordi morkaka ligger på forsiden.
Tweak Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Forstår godt at du er redd! Kan du ikke ringe til lege så kanskje du får komme og høre hjertelyd? Jeg kjente selv masse bevegelse, i økende frekvens fra uke 13/14 faktisk. Men plutselig i noen uker så kjente jeg omtrent ingenting! Har doppler hjemme så jeg fant jo hjertelyden og ble betrygget, men jeg dannet meg i allefall en liten teori selv. Når livmoren er på vei opp fra bak skambenet så er det litt trangere der inne og man kan kanskje kjenne babyen lettere bare på grunn av dette. Men nå, som hos deg, så er livmoren kommet helt opp og babyen er i den delen av svangerskapet den har mest plass å boltre seg på. Jeg har ikke merket bevegelser, som snuing og tumling på flere uker nå (er 22 uker, men har kjent spark heldigvis) rett og slett fordi babyen har god plass. I tillegg kan babyen like å ligge og sparke innover mot ryggen din, og det kjenner man ikke noe særlig godt. Jeg har nettopp begynt å kjenne spark når jeg står forresten! Og så kan det jo hende at du sovner fra den aktiviteten som gjerne kommer om kvelden når du legger deg. Da har babyen blitt gynget rundt hele dagen (tenk så kos!) og så blir det plutselig helt stille lenge av gangen. DA finner de gjerne på at de skal danse disco eller drive litt akrobatikk. Så drikk noe skikkelig søtt og gjerne iskaldt, legg deg på sofaen om du har sjans og bare vent. Det kan ta 10 min, det kan ta en time, men prøv dette før du ringer legen. :-)
Maisie Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Men du, det er vanlig å ikke kjenne spark hver dag før man er i tredje trimester. Babyen kan ha tatt det med ro noen dager bare. Er ikke alltid babyen min sparker like mye hver dag. Kanskje de holder på med noe annet der inne enn sparking? Kan være at hun ligger og sparker innover og at du derfor ikke kjenner det så godt. Prøv med noe iskaldt og søtt å drikke, det kan av og til hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå