Gå til innhold

Kombinere epidural og lystgass under fødsel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tviler litt på at det praktiseres... har bare hørt om enten/eller, ikke begge :-(

jeg fikk bare tilbud om epidural med førstemann, men de hadde heller ikke lystgass som et tilbud til fødene på det sykehuset.

Skrevet

jeg fikk ingen av delene, da fødselen gikk veldig fort...men fikk lystgass da jeg ble sydd etterpå...snasne saker! :D

Skrevet

Jepp, jeg startet med lystgass og fikk epidural etterhvert. Fortsatte med lystgassen og tror jeg, husker ikke helt.. Lystgassen funka ikke som smertelindring i det hele tatt på meg, men den hjalp meg å puste dypt inn:)

Skrevet

vet ikke om det er mulig..

men, kan fortelle at jeg har nå født 4 ganger og har aldri brukt epidural, lystgassen fungerte utmerket, selv da jeg fødte en på over 5 kg..

nå sist spurte jeg om jeg kunne få noen xtra drag når alt var overstått, da lo JM godt :) Fikk utrolig god effekt av lystgassen og en herlig følelse...

Skrevet

Det er absolutt mulig. Jeg startet med lystgass, det hjalp veldig for å puste riktig, og ta fokuset over på noe annet, gir en rar berusende følelse. Fikk epidural senere når riene tok seg enda mer opp, det hjalp mer på smertene enn lystgassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...