Gå til innhold

Lærere eller andre som har kunskap om Dysleksi....


tvkrus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har dysleksi. men jeg vet ikke hva dobbel-defekt er?

 

men om det er noe annet du lurer på så kan jeg mye om hvordan systemet fungerer. hvor du skal få hjelp og hvordan hjelpemidler du kan få osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ny test hos PPT . LOGOS. pga NAV ikke godkjente de jeg hadde for de mente de var for gamle. Og hu som tokk testen ønsket å få flere til å se på testsvara pga hu mistenker jeg har dobbel-defekt dysleksi.

 

Jeg har alltid trodd dysleksi var dysleksi ikke at det er forsjelige typer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det finnes forskjellige typer. Dobbel-defekt høres litt ut som noe en venninne av meg har. Hun har problemer både med skrift og matte (og også høyre, venstre ol.). Kan det være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn som jeg forsto det ut i fra lysarkene jeg fant på nett (noe som kanskje ikke er beste forståelsesgrunnlaget)

 

men der virket det som om dobbel-defekt dysleksi gikk på at man verken klarte å se ordene som bilder. eller klarte å sette sammen lydene. altså at du må lese vær bokstav for seg.

 

jeg merker veldig godt dette i form av at jeg aldri husker hva folk i bøkene heter. for jeg "finner" på mitt eget navn på de så jeg skal slippe å lese flere vanskelige ord en nødvendig.

 

tingen er at man da må ha veldig fokus på å lese ALLE ordne og ikke hoppe over de vanskeligste. dette er jo viktig i forhold til pensumlesing og i forhold til ordforåd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...