Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Noen som har tips når man skal begynne med fast føde? Min baby er 4mnd å trenger litt mer enn bare morsmelk/bryst. Hun har begynt å våkne mer på natten for å få mat. Jeg har nok melk så det er ikke problemet, men nå ser jeg det er på tide å vende til litt annet. Jeg er førstegangs så søker råd her, hva skal jeg se etter i butikken? Synes det ser ut som at det er 1000 ting å velge mellom, så dette er ikke lett! Hva skal jeg kjøpe, hvor mye skal hun få, når tid på dagen osv. På forhånd takk
<3 Legoland <3 Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Jeg begynnte med litt grøt på kvelden...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Hva slags grøt? Er det ikke forskjellige typer? HI
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Det finnes 3 typer grøt man kan begynne med fra 4 mnds alderen; risgrøt, maisgrøt og hvetegrøt(? litt usikker på om det er det den heter). Det smarteste er å begynne med noe som ikke inneholder gluten. Altså begynn med enten risgrøt eller maisgrøt. Husk å lage helt tynn grøt ibegynnelsen, gjerne blandet med morsmelk i stedet for mme.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Trykket litt for kjapt der. Begynn med et par skjeer de første dagene, gjerne på formiddagen så du slipper å være våken hele natten med skrikende baby dersom h*n reagerer på den. Mange gir grøt på kvelden for at babyen skal sove bedre/lengre, men det velger du egentlig selv hva du vil. Bruk gjerne 2-4 uker på å komme opp i full porsjon.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Du kan begynne med velling. Eller 2-4 t skjeer med flytende grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå