Gå til innhold

Vintersko OG cherrox??? Om man har f eks Sorel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sies jo at Sorel skal være vanntette, goretex er vel bare vannavvisende.. Noen som har sorel vintersko til barna, og ikke har hatt bruk for cherrox???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gore tex skal være vannTETT.. : )

Skrevet

Og er de ikke det må du huske å klage på dem, om ikke annet så for barnets skyld.

Stakkar storesøster gikk rundt med viking gore tex vintersko i fjor. De var ofte litt fuktige. Men ikke mer enn at det kunne vært fra hun som svettet. En gang hentet jeg mens de var ute i slaps og hun var klissvåt og iskald. Syns bhg kunne ha plukket opp at hun alltid var våt på beina når de kom inn og at skoene alltid var våte gjennom. For de satt de bare i tørkeskapet hver gang de hadde vært ute.

Fikk nye med en gang hos butikken.

Skrevet

ja da burde bgh sagt i fra så du evt kunne få byttet de...er rart hvordan man stoler på disse skona..

Jeg hadde kjøpt Viking gore tex joggesko til mini som netopp begynte i barnehagen, og en dag vi var ute i hagen i vått gress var han gjennomvåt, så de er i butikken akkurat nuh for å testes.Fikk ikke nye før testen var gjennomført, så venter i spenning. Her har vi et par med cherrox utenom ecco-vinterstøvletter. Om det er nødvendig vet jeg ikke :P

Skrevet

Jeg har ldri hatt behovet når barna var små (opp til 3 år), men etter dette har jeg opplevd en del ganger at det renner vann oppi skoen slik at de blir våt, og da er det ok med noe i reserve. Derfor skal jeg ha cherrox-lignende sko til de to eldste barna på 5 og 7 år nå til vinteren i tillegg til gore-tex'ene, men ikke til han på 2 år.

Skrevet

Sånn sett hadde jeg heller gått for dock boot på obs til barna enn cherrox. Men jeg er litt anti-cherrox også da hi hi =)

Skrevet

Min minste gutt hadde sorell vintersko i fjor, og det skal jeg kjøpe i år igjen, han var alldri våt på bena, og god og varm, fungerte like bra i regn og slapps som på iskalde dager... I år skal jeg kjøpe det til begge guttene, Elstemann har hatt doc boot, men da var han mye fuktig på bena, sherrox puster ingenting, men Sorell er helt topp!!! tykt ullfor som man kan ta ut

Skrevet

Derav "cherrox-lignende sko" setningen min ;-) Kjøper noe letter jeg også, men prinsippet er mye det samme. Sko som ikke puster og ikke gir så veldig god støtte, men som duger som reserve i ny og ne på de våteste slapedagene ;-)

Skrevet

Kamik har gummistøvler med hel ullfot inni, denne fungerer mye bedre enn cherrox. Du kan lett ta ut ullfoten og tørke den om den er fuktig og den er lett å vaske. Den er også MYE varmere enn cherrox.

Selv om Sorell skal være vanntett så er det stor forskjell på å holde tørt i plaskende regnvær og når barna står i 15 cm høy vanndam i 20 min. Det er jo vanndammene som er det aller beste med regnvær :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...