Gå til innhold

Ser de fleste tror mordmennene er skyldig, mitt spørsmål er da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket motiv skulle de ha for å drepe denne sjåføren? Har ikke skjønt denne saken jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå nordmennene, men skrivefeilen ble jo litt morsom i denne settingen:)

Skrevet

Tja, Kongo har jo masse diamanter og gull. Du kan jo tenke selv hva griskhet gjør med en.

Jeg sier ikke at de er skyldige, men de har ikke snakket sant.

Skrevet

Det er nok mye vi ikke vet om den saken...

Skrevet

Jeg tror ikke de er skyldige. Jeg har selv jobbet my ei Afrika og jungeltelegrafen fungerer ypperlig der nede. Allerede da de forsøkte å ordne seg leiebil kan informasjon og planlegging ha startet fra noen lokale.

Hvordan rettsaken er blitt ført er jo hårreisende. Regner med Kongo ikke bare ser dette som en ypperlig sjanse til å skaffe seg litt cash, men også å markere at de hvites storhetstid i det landet, er over.

Jeg har også jobbet i et fengsel i Afrika, ikke så ille som jeg tror det er der de sitter - og de har det ikke lett!

Håper for en gangs skyld at Norge kan vise litt handlekraft og legge litt press på for å få de hjem. Dette er jo historsk med tanke på at de har fått dødsstraff, og jeg forstår at det er en viss kutyme som må følges her, men de tmå da fo en gangs skyld gå an å gjøre noe!

Skrevet

Nja, om ikke skyldige er det kanskje hevn for andre handlinger de har begått. De virker jo ikke helt riktig skrudd sammen de to guttene der. Normale mannfolk drar ikke til land som Angola for å jobbe som leiesoldater. Jeg syns synd på foreldrene deres jeg. At de skal bli sittende i bunnløs gjeld på grunn av disse to fjompenes valg i livet, det er trist det!

Skrevet

disse gutta har nok jobbet på opdrag, feks for fremmedlegionen.

Skrevet

Foreldrenes små rusk av noen penger får de nok beholde. Håper Norge tar tilbake all økonomisk støtte til Den Demokratiske republikken Kongo, til vi har fått dem utlevert.

Jeg mener det er uvesentlig om de er skyldige eller ikke. Det som er vesentlig er at de ikke har fått en rettferdig rettsak og at de ikke har blitt dømt av sine likemenn.

Skrevet

Skyldig eller ikke,Norge bør uansett få de utlevert til Norge så kan de sone her.

De er norske menn,og Norge bør gå hart til verks for å få disse hjem igjen.

Skrevet

Familiene deres er allerede i dyp gjeld pga utgifter til forsvar og mat til gutta, så nei, de får ikke beholde "lommerusket sitt" som du kaller det. Saken er anket og i hovedstaden er det nok gode sjanser for en rettferdig sak dersom Norge sørger for observatører som ikke minst kan fransk OG jussen.

Skrevet

Så enhver person som bryter loven i andre land burde få sone i Norge? er ikke det litt dumt? Det blir iallefall ikke gjort mindre lovbrudd i utlandet om det skal bli en regel.

Nei, har du drept i Kongo så får du sone i Kongo. At de ikke har fått en rettferdig rettsak er en helt annen sak.

Skrevet

Som noen har nevnt er det nok mye vi ikke vet om denne saken her.

At de blir fremstilt som profesjonelle leiesoldater er neppe riktig. De ville aldri i verden ha skutt bare en person da. Da ville de skutt alle vitner og rømt fort som faan ut av landet, istedet for å dra tilbake til byen.

Det er mulig de har operert som leiesoldater, men da på et amatørmessig plan. Det er nok store penger som har lokket dem.

Skrevet

Noen om har et navn og kontonummer så jeg kan sende et lite bidrag til foreldrene? Ingen bør sitte i den situasjonen som de gjør i dag, skyldige eller ikke skyldige barn...

Skrevet

Hva kan man forvente i et rettsvesen fullt av aper som nettopp har kommet ned fra trærne, spør jeg.

Skrevet

Skam deg anonym 01:03 . Hva var poenget med sånt et innlegg?

De er ikke aper bare fordi de ikke har oljepengene og velstanden vi har.

Kongo er et vanvittig rikt land når det kommer til naturressurser. De har ufattelig mye gull, diamanter ,kobber m.m. Forskjellene er at landet har blitt vodtatt og plyndret i århundrer og derfor ikke nyttiggjort seg det slik som vi har!

Den eneste apen jeg har sett i løpet av rettsaken er T. Moland på et bilde hvor han gliser fra øre til øre når han vasker bort blodet til den døde sjåføren!

Skrevet

kjære tid lille-pernille... De er noen aper som de holder på med denne rettsaken. Uavhengig av hva moland og co har gjort eller ikke! De har jo blitt beskyldt for alt de kunne klare å finne på! Har absolutt ingenting med å ha eller ikke ha oljepenger... Det er snakk om hvor gale disse afrikanerene er. Beklager, men sånn er det bare! Er ikke rasist eller noe i nærheten!

Når det gjelder hvor uskyldig moland og co er så må jeg bare si jeg aner ikke.. lukter litt mistenkelig noe av dette! Men det forandrer ikke på at de MÅ ut derfra, for de afrikanerene er fullstendig gale!

Skrevet

Virker som de lever i sin egen eventyrverden. Og etter alt som har skjedd er de fortsatt ikke tilstede i den virkelige verden. Virker ikke helt ilodd. Og da snakker jeg på grunnlag av deres vesen slik de er vist på tv og intervju!

Skrevet

De er ikke aper på bakgrunn at rettssaken har fremstått som en farse.

Om du er rasist bryr jeg meg blanke om, men du har helt klart rasistiske undetoner i det du skriver!

Skrevet

Enig med 01.03

Jeg synes synd på dem. Tenk å henge så langt etter verdens utvikling.

Men liker egentlig ikke sammenligningen med aper, de er faktisk veldig smarte...

Skrevet

"Fremstått" som en farse....? Det ER jo en farse! Rettsaken har blitt fulgt hver eneste dag, så den er jo blitt fremstilt slik den faktisk har foregått.

Enten disse to har gjort noe galt eller ikke, så har ikke dette vært en rettsak som kan fastslå noe som helst, det er helt sikkert.

Så ja, rettsaken kunne like gjerne vært ført av ekte aper, for disse apene gjorde definitivt ingen god jobb.

Skrevet

Jeg driter i om de er skyldige eller ikke,- så lenge de ikke blir henrettet så kan de være der de er..

Når man reiser rundt omkring i verden så kan man ikke tillate seg og reise hvor som helst, gjøre hva som helst og FORVENTE at den Norske stat stiller opp for en samme f....... Om man ikke reiser med et reiseselskap eller organisasjon (tenker da hovedsakelig humanitært) så kan man ikke forvente at noen står på pletten for å redde en..

Om jeg reiste som journalist eller "opplevelsesreisende" til slummen i Sao Paulo,- så kunne jeg ikke forvente at norske stat reddet meg om jeg ble kidnappet fordi jeg var hvit,- og ergo dermed med stor sannsylnlighet rik i forhold til de som MÅ bo der....Om jeg reiser som levende skjold til Israel/Palestina så kan jeg ikke forvente at norske stat stiller med sykehus og spesialtransport hjem om jeg skulle bli skadeskutt??? Om man reiser til et av verndes MINST demokratiske land, et av verdens MEST korrupte og voldelig land og "leker krig" i jungelen ( som er det siste som er kommet frem) så kan man da ikke forvente at STATEN,- som man har reist fra for å få FRIHET til å drive med nettopp dette,- skal stå på pletten og bruke tid, penger og krefter på å redde en???

ELler skal vi som nordmenn HA RETT på og dra rundt hvor som helst i verden, gjøre hva vil vil og ikke ta konsekvenser av de valg vi tar?? Isåfall bør staten også ha den RETTIGHET at de NEKTER oss og forlate landet om vi ikke kan dokumentere HVOR vi skal dra, HVA vi skal gjøre, HVOR lenge vi blir borte, og at vi rapporterer hver dag (flere ganger) hvor vi er og hva vi gjør når vi er i utlandet.... Man kan ikke bare leve det frie liv og kreve og kreve og kreve,- men ikke gi noe tilbake?? ELler???

Skrevet

Det lukter fisk lang vei i denne saken.

Hvis de er leiesoldater og liksom tok livet av denne sjåføren. Disse to vitnene hadde da aldri i livet klart å flykte hvis Moland og French hadde våpen og utstyr.

Hell no. Selv om de opererer på amatørmessig plan så er disse gutta utdannet i Telemarksbataljonen..

Skrevet

fremstått som en farse??? Det ER jo en farse!! Alle burde ha rett på en rettferdig rettsak! Har du noen erfaring om hvordan det er nedi disse landene forresten? Mannen min jobber mye i afrika, og mange steder der er de faktisk ikke "riktig skrudd sammen"! De kidnapper folk og stjeler osv. Alle er sellvsagt ikke sånn, men mange av de er såne som vi ville omtalt som gale! Man må være veldig forsiktig i mange av disse landene!

Virker ikke som du har helt peiling på realiteten her... Beklager!

Skrevet

Det er faktisk jeg som startet debatten om aper, og jeg er glad for at andre deler mitt synspunkt på den saken. Når du ser hvordan de oppfører seg, skifter forklaring, dømmer for alt mulig uten konkrete bevis og har et rettsystem på lik linje med barna i barnehagen.; ja unnskyld meg, men da er de faktisk aper i mine øyne. Uansett hudfarge.

Skrevet

Jeg er imot dødsstraff, så det er vel det eneste jeg reagerer på i denne saken. Bortsett fra det kunne jeg ikke brydd meg mindre.

Men jeg skal si en ting; den dårlige holdningen til disse to idiotene kan umulig ha hjulpet dem! Sitte der og himle med øynene og helt tydelig ikke bry seg om hva noen sier. Til og med i samtale med norske journalister er de totalt likegyldige og direkte frekke. Det i seg selv er ikke typisk oppførsel for helt uskyldige mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...