Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg er så sint på eksen.. Og siden jeg ikke har noen å snakke med for å få ut litt damp, så skriver jeg her... Vi har nettopp gått fra hverandre (en uke siden) og har såvidt begynt med samvær. Avtalen er at han skal ha han tirsdag og torsdag fra 14-19 og annenhver lørdag til søndag. I dag var gutten hos eksen. Da han kom hjem hadde han ikke spist kveldsmat, og han hadde i tillegg sovet på dagen, så han er fremdeles våken! Han pleier å legge seg rundt 19-19.30, og skal ikke sove på dagen, for da sovner han ikke før laaangt på kveld! Så nå sitter jeg her med en lys våken gutt, og får ikke gjort noenting. Ikke skolearbeid eller noe... Så siden jeg hadde han denne helgen, er det egentlig eksen sin tur til å ha han neste helg. Siden jeg har bursdag fredag, spurte jeg han om han kunne ha han på fredag, eller om han heller ville ha han lørdag som avtalen er. Da sa han at han gjerne heller ville ha han på fredag! Jeg spurte om det var helt sikkert, siden jeg måtte vite det før jeg inviterte noen og la planer, og det sa han det var. Så nå har jeg invitert folk hit på fredag. Så i dag sier han at han ikke vil ha han på fredag allikevel! Han vil faktisk ikke ha han i helgen i det hele tatt!! Og jeg vet at dette bare er for å gjøre ting vanskelig for meg! Så han straffer altså sønnen sin for å straffe meg. Jeg blir såå sur!! Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker ikke at han skal gjøre slike ting mot gutten vår.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 umoden eks ja. Hadde blitt sur å skuffet jeg også. Er jo sønnen det går utover som ikke får sett faren sin. ang det at han ikke skal sove på dagen så si ifra til barnefar at hvis han ikke klarer å ha han noen timer uten at han skal sovne så får han levere han noen timer senere da. i halv 9 - 9 tiden.
Sommerfugl82 Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Jævla mannfolk!!!!! - eller et annet ord.... TAPERE!!!! Jeg er så drittlei barnslig oppførsel fra det man trodde var voksne menn.....Kålhuer!!! Håper du får ordnet med det du trenger, og at du fortsatt kan feire dagen din. Jeg kaster tålmodighetsstøv på deg, og ønsker deg lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Det er så umodent og synd at han skal gjøre dette mot deg - når det går så mye utover ungen. I bunn og grunn skal dette handle om UNGEN - ikke dere..... Skjønner godt at du blir frustrert.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Jeg sa det til han før i dag! For han sa at han måtte levere gutten klokka 18.30 i steden for 19 pga han kom til å bli så trøtt (dette sa han klokka 10 i morges uten å ha noen forutsetning for å si om gutten kom til å bli trøtt eller ikke. Men siden jeg hadde planer frem til 19, så sa jeg at han fikk levere 19 eller at hvis han skulle la han sove, så fikk han levere han 21... Men han lot han sove, og leverte han 19!!! Drittmann.....
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Dette er bare begynnelsen Har hatt det sånn i over 5 år nå og har rett og slett bare slått meg til ro med at jeg aldri kan planlegge noe som helst. Skal jeg noe viktig må jeg ha foreldrene mine som sikkerhet, da eksen plutselig avlyser i hytt og pine. Så jeg har bestemt meg for å leve mitt liv, kose meg sammen med barnet mitt, selv om det betyr at planene mine for helgen gikk i vasken. Må bare leve med det så prøver jeg å gjøre det beste ut av helgen og la være å irritere meg over eksen. Kommer han så kommer han, å så tar jeg det derfra. Barnet mitt forstår tegningen og tar det med knusende ro. Hun vet at hun har en opptatt pappa, og at hun er mest hos mammaen sin. Trist situasjon men har prøvd alt og ingenting hjelper.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 Ja. burde jo tro han kunne klare å tenke litt når han nærmer seg midten av 30-årene...... Jeg får vel bare ta det her hjemme, og han gutten min her med meg. Jeg kjenner ingen som kan være barnevakt (dvs de jeg kjenner som kanskje kunne vært det, har jeg jo bedt hit). Hadde egentlig tenkt å dra en tur ut på byen etterpå, men får bare glemme det... Og eksen påstår han savnet sønnen sin såå mye i dag siden han ikke hadde sett han siden torsdag.. Han skal kun ha han på 2 overnattinger i mnd, og så gidder han ikke det engang! Så jeg skal tydeligvis ikke ha noe liv fremover. Blir sittende inne hver eneste kveld etter leggetid....... :-( Men det eneste eksen min ikke får med seg, at jeg elsker å ha gutten min her hos meg. Jeg gledet meg masse til han kom hjem i kveld, da jeg ikke hadde sett gutten min siden i morges. Jeg får vel bare innstille meg på å klare meg helt alene...... HI
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 Kjenner meg igjen,og det gjør nok mange flere..Har inntrykk av at det altfor ofte ender slik etter et samlivsbrudd.Det som funket for oss,var å ha helt klare avtaler,og ha de nedskrevne.Vi hadde flere møter på fvk og vi endte opp med en helt detaljert avtale.Men det tok tid,vi kranglet,og jeg ble straffet i opp og i mente det første året ca.Men så gikk det seg sakte til,så i dag snakker vi sammen,har endret litt på avtalen mellom oss,og kan hjelpe hverandre.Vi kan fremdeles begynne å krangle,men det ordner seg som regel ganske fort:-) Det handler om å ta og gi,og det gikk opp for faren også etterhvert..Men jeg vet det er vanskelig,men bare vit at det blir nok bedre.Dette bruddet var jo ennå ganske fersk..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #9 Skrevet 8. september 2009 Huff.. Ja, hadde jeg enda hatt foreldrene mine her, men de bor langt unna. Så ser de sjelden. Så kan ikke regne med noe hjelp fra den kanten. Så da blir det vel å klare seg helt alene. Det eneste er at eksen er avhengig av at jeg skriver at han opprettholder samværsavtalen om han skal få bli i landet, pga han får oppholdstillatelse på bakgrunn av samvær med sønnen. Så det blir verst for han om han ikke følger avtalen. På en annen side er jeg ikke sikker på om jeg skal si fra at han ikke følger avtalen, siden sønnen min da mister helt muligheten til å noengang se faren sin..... HI
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #10 Skrevet 8. september 2009 Du får vurdere om det er best for sønnen din at han har en far som kommer og går, eller at han aldri ser faren sin. Skulle jeg tatt det valget i dag så ville jeg sagt at min datter ville absolutt ha det mye bedre uten sin far, siden han kommer og går og aldri holder avtaler. Hun blir jo uttrygg av dette. Men siden min eks er helt norsk så blir jeg ikke kvitt han..hehe..drømmen er jo selvfølgelig at datteren vår faktisk har lyst til å være hos han. Og at han faktisk stiller opp for henne slik han skal. Men nå er jo bruddet deres ganske nylig, så jeg vil jo ikke forhåndsdømme eksen din. Var liksom sånn det begynte for oss også. Så du får bare vente og se hvordan det utvikler seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå