Gjest Lykkeliten2 Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jenten min har 1ste skoledag i morgen. Hun er flink i mange ting men ikke saa veldig flink til aa kle paa seg selv, og jeg har ikke tenkt paa det foer naa egentlig.. forsoekte et par ting foer kveldsbadet i sted, men alle genserene gikk feilt paa, og ble sittende fast. Buksene, som i joggesukser og shorts gaar bra, men ikke andre. hun faar ikke trusen over rompen heller, den kroeller seg under... Det er sikkert helt vanlig, men jeg ble litt nyskjerrig paa hva deres barn kan av saanne praktiske ting. Jeg er litt nervoes for morgendagen, selv om jeg vet at det kommer til aa gaa saa bra. Hun har vaert hjemme med meg og lilesoesteren alltid og vi har vaar egen rytme og rutine og naa "plutselig" maa vi endre paa det. Lillesoesteren kommer til aa savne henne saa masse .. Min lille babyjente er blitt stor.. klemte henne litt ekstra foer hun la seg.
mai mammaen til to Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 3 åring på skole? så spennende da. hvor bor dere? Min 3 åring er ikke så flink til å kle på seg selv. hun kan hvis hun vil men hun gidder ikke.... Hun kan helt fint ta på seg strømpebukse, kjole, bukse ( sliter litt med knappene) truse osv bare hun gidder....
Gjest Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Ja, min 3-åring er flink til å kle på seg selv. Han kler på alt selv og får det på seg riktig vei. Han har fått en huskeregel "vaskelappen skal alltid være bak". Skoene tar han konsekvent på gal fot,men det er det eneste jeg må rette for han. Han finner klær selv i skapet og kler på seg selv inne på rommet sitt etter morgenstellet. De har i bhg ( i tillegg til vi foreldre hjemme) jobbet veldig med å få barna til å kle på seg selv.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 saa flott da HUn faar begynne aa gjoere selv mer hun ogsaa.. men aa finne frem klaer selv.. hmm, ikke paa en stund. hun deler (stort) klesskap med sin lillesoester og der har ikke vaer ryddet og sortert paa en stund saa der er det mye rart aa finne i forskjellige stoerrelser og sesonger.. men det ER et slags system der i mine oeyne riktignok HUn ville bare funnet vinger og partykjoler etc.. og ikke minst regntoeyet fra i fjor som hun ble saa glad i og sjoestoevlene som er 2 nummer for smaa.. vi bor i spania saa det var skikkelig eksotisk
anni69 Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Min 2 åring er flink til å kle seg sjøl. Vi får ikke hjelpe til,da blir ho sint. Har ei storesøster som er helten, og lærer av ho:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå