gravid-81 Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 jeg er 30 uker i dag og jobber 100 % i barnehage, de på avdelingen er flinke til å at hensyn og jeg får gjøre en del kontorarbeid ikke bare være med ungene. men alikevel har jeg merket den sidte tiden at jeg har veldig mye kynnere- i perioder føler jeg magen er konstant hard og at det ikke hjelper å sette seg ned. PÅ kvelden blir kynnerene strekere og mer ubehaglig og jeg våkner ofte på nettene med "vonde" kynnerere. Sist jeg var hos jordmor sa jeg att jeg opplevde økende grad av kynnere og hun sa at det måtte jeg kjenne på selv når det ble for mye og da eventuelt få en gradert sylkemelding, men det jeg lurere på kan det være farlig å ha mye kynnere uten å ta "hensyn" til det? kan det føre til at til det går over til premature rier? Noen som vet? Vil helst fortsette i jobb, men må selvfølgelig trappe ne dhvis det kan være til skade for den lille!!
snuffe Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Ja. I verste fall kan mye og vonde kynnere gå over i premature rier. Det skjer slett ikke automatisk (jeg har hatt plenty av vonde kynnere lenge, men ingen effektive rier), men er en mulighet.
Minilille Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Jeg fødte alt for tidlig i forrige svangerskap etter et døgn med MYE kynnere, ubehagelige, som førte til/eller kanskje i seg selv var forstadiet til rier. Nå var nok ikke kynnerne selve årsaken (men tidlig vannlekkasje noen dager før), men det de sa da jeg kom inn på sykehuset var at sterke kynnere og rier er det eneste som kan påvirke livmorhalsen slik at den blir kortere. Har hatt endel kynnere denne gang også,og tar det veldig med ro (jobber kun 40%). Jeg er mindre plaget enn det høres ut som du er, og det har ikke påvirket livmorhalsen. De sier kynnerne skal være ganske sterke for at det skal påvirke livmorhalsen, men be de ta en sjekk. Dersom du er veldig plaget kan det imidlertid hende de ikke anbefaler det fordi en sjekk i seg selv kan påvirke livmorhalsen. Men da hadde jeg trappet ned i jobb var jeg deg. Unngå ellers tunge løft, sex og stress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå