dumme mamma Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Vesla ble satt på annen avd. i høst enn hun var fjor. Greit nok det ,men hun ble i tillegg skilt fra sine 3 jevngamle venniner som hun alltid leker med. Syntes ikke noe om dette så jeg tok det opp med barnehagen. Nå ringte de i dag og sa at hun skulle få plass på samme avdeling som venninene sine. Jeg ble kjempeglad for det. Men så begynner jeg å tenke på at hun da ikke for være på avd. med den voksen personen hun kjenner best og er tryggest på. Men er vel viktigst at hun får tatt vare på vennskapet med de hun skal gå sammen med på skolen og de neste årene i bhg., eller? Hva mener dere? Vanskelig å gjøre det rette alltid
3småtroll♥ Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Tror nok hun blir fornøyd med å være med vennene sine jeg;) De voksne er det oftest vi foreldre som henger oss opp i... Barna kjenner gjerne alle i barnehagen, men vi foreldre blir jo bare kjent med de voksne på avdelingen ... Tenker nok dette går bra jeg!
Mamma til tre gutter Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 hei i vår barnehage flytter dei ungene inn på en eldre avd når ungen er store nok og moden nok.. der er utfordingene litt størrre så det kan jo være din datter er moden nok og ikke venninene hennes.. må jo tenke litt på ka ho trenger i forhold til dei andre.. min gutt flytta nå over i ny avd mens to andre gutter ble igjen for dei er ikkje modne nok til å være med dei som er eldre...
skorpionfruen Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Ville nok også ha prioritert vennene jeg. Ser hvor sinnsykt mye de betyr nå for jenta på 5. De har hengt sammen i barnehagen siden de var 3.
dumme mamma Skrevet 8. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2009 det ble gjort andre veien. hun ble med de minste og de andre fortsatte på stor avd. Hun trivdes ikke der og savnet vennene sine og det gikk fint på stor avd. i fjor
dumme mamma Skrevet 8. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2009 GODT å høre. Hun ble veldig glad i hvertfall. Hun er 3 år
* 5 om dagen * Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 vi har også hatt det problemet i høst. vi måtte velge mellom ny avd,som ikke ligger der han har gått,men det er gangeavstand mellom,den ene voksne personen han var mest knyttet til,men som ikke var på hans avdeling ,eller være sammen med bestekammeraten sin som han savnet så inderlig. så for han kunne det være det samme med hele nye avd,med leker og alt,bare han kom sammen med bestisen sin igjen,som er polsk,og har lært seg å snakke norsk takket være gutten vår. nå er alt bare helt strålende,vi er forrnøyde alle sammen,kammerater er viktigere enn de annsatte som jobber der, de mister de jo like vel...
* 5 om dagen * Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 disse 2 jeg nenver,som er samme problemstillingen som du hadde, er også 3 år gamle.han lille polske gutten ble stille og innesluttet,og ville ikke i barnehangen,og det samme gjaldt vår lille gutt...men sånn er det ikke nå. jeg angrer ikke på det valget vi tok,med å flytte han til "gamle" avd igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå