Gå til innhold

noen andre som sliter med svimmelhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett nok så venter jeg tvillinger, men fytti grisen, så svimmel det går an å bli! Må stadig vekk sette meg ned eller ta en pause i det jeg gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter også med svimmelhet og venter ikke tvillinger. Jeg våkner om natten og rommet går rundt, er nesten skummelt noen ganger. Var hos legen, men hun kunne ikke finne noe gale med meg utenom at jeg hadde litt lavt blodtrykk, så hun trodde det var blodtrykksfall som gjorde det.

Jeg har også tvillinger men hadde det mye bedre i det svangerskapet enn jeg har det nå. Eier ikke overskudd i det heletatt nå.

Masse lykke til med tvillinger, er slitsom i begynnelsen men de gir så utrolig mye etterhver :)

Skrevet

jeg og sliter mye med både svimmelhet og kvalme enda,får også veldig fort krampe i magen om jeg beveger meg for fort og har hatt mye kynnere dette svangerskapet.... =0( Er snart 22 uker på vei nå og dette er min andre...

Skrevet

jeg også får kramper i magen! viss jeg sitter og reiser meg opp for fort, så gjør det drittvondt! alt man skal gjennom sier bare jeg.

veldig glad for at jeg får tvillinger nå som første gang, for da veit jeg jo ikke om noe annet:) Når og viss jeg får en neste gang, så må jo det bli himmelen å ha bare en å holde styr på;) Men gleder megsykt til de to små skjønne!

Skrevet

Det er bare å glede seg til de kommer :) Det er helt fantastisk, som sakt litt mye styr i begynnelsen, men når rutiner å sånn kommer er det bare gøy :)

Det å få to samtidig letter veldig mye når de kommer til det leke stadiet og tvillinger er lettere å sosialisere enn enebarn.

Jeg syntes det var helt utrolig å bli mamma til tvillinger, men gleder meg til en nå. Det gjør jentene mine også, 10 år og storesøstre er stas det :)

Vet du hva det blir?

Skrevet

Ja, jeg og ser bare de positive sidene nå:) de har jo alltid hverandre!

Kan tro de gleder seg ja. Blir vel krangling om hvem som får kjøre barnevogna?;p

Får vite det om tre uker! Er så spent! Jeg veit at de er toeggede, så da er det jo en tredjedels sjans for hva som er der inne. Gleder meg:D

Skrevet

De har hverandre og alltid noen å vøre med :) Kan tenke meg det blir krangling i begynnelsen men som alt annet i den alderen blir det nok fort kjedelig :)

Hvordan vet du at de er to-eggede?

Skrevet

jeg var på tidlig ultralyd i uke 13 pga at jeg tar noen medisiner. da så man klart "skilleveggen" mellom de to nurkene^^,

Skrevet

Legene mente at mine også var to-eggede på samme grunnlag, de lå i hver sin fostersekk og hadde hver sin morkake (hvertfall når det ble trangt for dem).

Jeg tror ikke det finnes en lege i dag som vil påstå at de er to-eggede, det går ikke å se forskjell på de om du ikke kjenner til forskjellene.

Selv mamma har tatt feil en gang eller to :) (Flaut)

Så ikke ta det forgitt at de er to-eggede :) Men sjansen er større for at de er det når de ligger hver for seg :)

Var ca like gammel som deg da jeg fikk mine jenter :) så du er heldig som har den ungdommelige energien når du blir mamma, den kommer godt med :)

Du har foresten samme termindato som meg :)

Skrevet

Ahaaa, for jeg leste en plass at det var veldig vanskelig å bestemme om det var en- eller to eggede, og syns det var rart at legen kunne si det sånn med en gang. Men siden jeg så den "streken" så tenkte jeg det var logisk.

Men etter det jeg har skjønt så er det to-eggede som erå foretrekke? Mindre krangling om maten eller noe i den dur?

Jeg håper for guds skyld energien min kommer tilbake iallefall, for nå har den reist på ferie:p

Skrevet

På den første UL jeg var på med jentene mente til og med hun som tok UL på meg at de var laget med dagers mellomrom :) Skjønner ikke hvorfor de påstår sånn :)

Vet ikke om det er bedre med to-eggede, mine var var STORE da de var født. Håpet liksom på at de i det minste skulle være 2,5kg, men var så heldig at de var 3 og 4 kg :)

Energien kommer nok tilbake skal du se :) Hadde heldig vis ikke det problemet da jeg gikk med tvillingene men nå eier jeg ikke energi i det hele tatt :(

Skrevet

Nå har jeg lest i barn i magen fra a til å boka mi, og syns virkelig de burde holde seg for gode til å påstå at det er sånn og sånn. makan.

Fødte du vaginalt eller ved keisersnitt? Får man velge keisersnitt om man ikke vil føde vaginalt? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg syns er best. Skummelt uansett egentlig:p

Så rart at du har mindre energi med en i magen enn to! Jeg ser i grunnen at dette går bare en vei når det kommer til sykemelding - nemlig til pokkers. Jeg som ville vere i jobb til de kom ut omtrent!;p Men er så svimmel og uvel at jeg ikke tror det lar seg gjøre..

Skrevet

Jeg er helt enig :)

Etter 3 igangsettinger ente jeg opp med keisersnitt, men jeg var veldig klar for å føde vaginalt. Jeg fikk en veldig dårlig erfaring med keisersnitt så vil nok ikke anbefale det :) Håper veldig på å få føde normalt denne gangen. Jeg tror ikke man får valge mellom keisersnitt eller vaginal fødsel, tror så fremst det ikke er noe som tilsier at keisersnitt er det beste så blir det vaginal fødsel.

Jeg jobbet til jeg hadde 14 uker igjen av svangerskapet. Hadde 3 uker borte fra jobb før det, 2 uker med feie og en uke sykemelding pga ryggen. Nå hadde det jo vært en drømm å bli sykemeldt, er trøtt hele tiden og svimmel. Skal prøve å holde ut denne måneden, så er det 2 uker med ferie. Er jeg ikke bedre til den tid tror jeg at det blir å gå ned i jobb%.

Skal dere vite hva der er?

Skrevet

Imponert over deg som holder ut i jobben! Åh, skulle ønske jeg hadde litt "baller" jeg også, men jeg syns det er så ukomfortabelt at det er helt skrekkelig. Endel springing og tunge løft i jobben også, så da er det litt ugunstig også føler jeg.

Har du noen begynnertips til meg som vordende tvillingmamma forresten? Noe jeg burde tenke på første tiden?

Og! Ammet du?

Skrevet

Jeg har en ganske stillesittende jobb, så det går liksom. Tror ikke jeg hadde holdt ut om jeg hadde hatt en jobb med mye aktivitet.

Det eneste tipset jeg har er stol på deg selv og gjør som du vil, ikke hør på alle som mener de vet bedre enn deg det kommer bare til å gjøre deg usikker på hele situasjonen :) Det funket for meg :) Folk mener jo ikke noe gale med det de sier men man må finne sin måte å gjøre ting på.

En ting til... Ikke vær redd for å be om hjelp om du har folk i nærheten som kan gjøre det. Å være sta å ville gjøre alt selv når du føler du trenger en liten pause er å gjøre deg og bebisene en bjørnetjeneste. Det fikk jeg erfare. Jeg holdt det gående i 6 måneder til jeg ble skikkelig syk og var utslått i nesten en uke.

Jeg hadde ikke nok melk til å fullamme de, men jeg ammet først og så fikk de flaske etter det. Problemet med dem var at når jeg endelig kunne fullamme dem da ville de ikke ha puppen mer :) Men de har vært veldig friske barn i forhold til andre barn som jeg kjenner til :) Bank i bordet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...