Gå til innhold

Trenger litt nødhjelp her. Tale til mannen og 4 dager igjen. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Skal gifte oss på lørdag og har bestemt meg for å holde tale til min mann. Har skrevet ned en del stikkord. Ting vi har gjort sammen. Men er redd det blir for mye opramsing og kjedelig å høre på. Har lagt vekt på morsomme historier.

Til slutt har jeg skrevet litt om hans positive egenskaper der mine ikke er det... Ala Du er tolmodig når jeg er utålmodig osv.

Avslutter med ett dikt som heter lykke.

Det er planen. Men lurer på om noen har noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det annerledes og kreativt?? Vil ikke ha sang og ikke powerpoint.

Kjenner at jeg begynner å bli litt nervøs ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tips/innspill??

Skrevet

Jeg synes det er veldig passende å fortelle om ting dere har gjort sammen, gjerne spesielle ting.

Du får jo frem hans positive egenskaper når du forteller om dine motsetninger - pass på at du får med det som gjorde at du falt for han:)

Da jeg selv holdt tale til mannen min, fortalte jeg om hvorfor han var drømmemannen min, hvordan han fridde og hvordan jeg reagerte, hvordan vi møttes, takket vel på en måte for det vi har skapt sammen - både barn og hjem:)

Ang. tips hva du bør ha med, så klarer jeg ikke kokmme på så mye mer enn det jeg har skrevet. Høres jo fint ut å avslutte med et dikt da:)

Hehe, vet ikke om du ble mye klokere her, jeg, men lykke til med giftermål og tale:)

Skrevet

Joda, ble vel egentlig litt klokere på det. Bekreftet at jeg tenker litt i rette baner.....

Har også vert litt usikker på om jeg skulle takke foreldre, svigers osv i talen, men har funnet ut at dette skal vere en tale bare til han.

Skrevet

Har vært i flere bryllup i år, og de beste talene er de som er bra fortalt og med masse humor. De som fortalte om rare, festlige og flaue opplevelser de hadde opplevd sammen.

De som ramser opp alle sydenturer og fjellturer uten noe poeng utenom det kan fort bli kjedelige..

Det er min mening da!

Skrevet

Takk for hjelp. Slik har jeg også tenkt.

Skrevet

Masse lykke til på Lørdag!

Vi valgte å ikke ha taler i vårt bryllup, jeg lurer enda på hva han hadde sagt om han hadde holdt tale...

Skrevet

Hei!

Høres ut som det kan bli en fin tale:) Kanskje du kan mixe innholde litt... Slik at du f.eks forteller en historie om dere, og ut ifra den kan konkludere med at du er ufattelig takknemlig for at han er så tålmodig -for så mye mer ville gått galt om dere begge var som deg! (Jeg vet ikke om du er det da -bare et eks utifa ditt eks:)

Nå vet jo ikke jeg om historiene dine passer til denne ideen, men for å slippe oppramsing kan det jo være en idé.

Til lykke med dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...