Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Hei... Jeg er en jente på 25 år som bor sammen med en på 34 år... Vi har det veldig fint og bra sammen på alle måter..Det eneste er at jeg en dag fant en good bunke med ubetalte regninger og inkasso krav fra mangen ulike inkassobyrå... Jeg ble helt hysterisk over dette... Følte meg så sviktet, hadde spurt han om dette før og han nektet på det... Viste seg at det nesten var 200 000 kroner som han skyldte.. Han lååvet på tro og ære og fikse opp i dette. Noe som han gjore i banken.. Alt virket bra helt til jeg fant en ny bunke som jeg ikke hadde sett før i en skuff... No har det skjedd 2 ganger og han legger seg flat begge gangene.. Og sier at han skal endre seg.. Hva mener dere???Skal jeg stole på han og satse på å få barn med han?? Jeg er så utrolig usikker..Han har jo skuffet meg 2 ganger... HJEEELP.. Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Jeg ville vært forsiktig med å overlate noe økonomisk kontroll til ham. Ta kontrollen selv i steden. Jeg har erfaring med en ex som var sånn, og jeg er etter snart 4 år som skilt og separert ennå i dyp gjeld på grunn av ham. (og min dumhet med å tilgi og å stole på ham.) Konsekvensene er store om du lar han dra deg med inn i dette. Så lenge han kun drar seg selv ned, og alt er i hans navn, ingen medlånsunderskrift eller lignende fra deg, er du trygg. Jeg ville rådet deg til å gå, før du selv sitter for dypt i problemene, men det er en avgjørelse kun du selv kan og må ta. Og gå er heller ikke enkelt. Uansett, lykke til med valget ditt. Tenk deg godt om på hva du vil gjøre.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Helt enig her, Første gang kan tilgis, men andre gang? dette kan lett bli et problem som følger deg resten av livet... Enten må du får full kontroll og råderett over deres felles (?) økonomi og heller ha egene "lommepenger" eller så hadde jeg blankt gått.. Min kone hadde en "morsom" haug som jeg fant (før vi giftet oss), jeg ville ikke ha det slik og sa rett ut, enten så rydder vi opp i dette som et par eller så går jeg, hun sa da at jeg kunne styre pengene, og etter det så har vi fått skikkelig kontroll og oversikt over økonomien, og til sommeren som kommer nå er vi endelig ferdig med de problemene, men det koster litt fustrasjon men hun ser det hjelper og litt stahet fra min side så kommer hun etterkrangelen og sier unskyld og takker for at jeg faktisk ikke ga meg og vi holdt budsjettet, for det er det eneste som hjelper når en skal rydde opp i "gammel morro". Og er et veldig godt argument for meg, jeg sier bare: "Nei, vi har ikke mer til dette i dette budsjettet, du får vente til neste mnd eller bruke dine egne lommepenger" Som sagt her fungerer det bra... Ta kontroll er gå, du lever kun en gang...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 KOM DEG VEKK SÅ FORT SOM OVERHODET MULIG!!!!!! Brutalt, men ja-det mener jeg!!!!!! Fikk selv et barn med en gjeldsslave, guuuud hjelpe for et marereitt!!!!!! Kom meg takk og lov vekk, pappan er kjempegrei osv..., men med MASSE gjeld, innkassoer og ubetalte regninger er det heeeelt nytteløst. Kjenner flere i samme situasjon..: DET HJELPER IKKE UANSETT HVA MAN GJØR. Han MÅ forstå det selv først. Si at han må rydde opp selv-FØR du starter felles bo og i beste fall får barn med ham. TRO MEG FORDI JEG VET VIRKELIG HVA DETTE HANDLER OM!!!!!!!
Snyfnugg Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Få han til å åpne alle kontoene sine for deg, og at lønnen hans kommer inn på en konto uten kort. På den måten betaler du regningene som skal betales, og overfører et beløp til et kort du har kontroll over i forhold til matbudsjettet og et beløp til hans brukerkort. På den måten kan du føle at du har kontroll og ikke blir sviktet og på samme tid får han penger til å bruke på det han har lyst til og bidra i økonomien. Selv har jeg heldigvis en samboer som er sterkt økonomisk dyktig, noe vi begge er, men når det er på denne måten er det en av dere som må ta kontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå