Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Min sønn har bursdag om 2 uker, har netopp begynt på skolen, så jeg vill gjerne ha en litt stor feiring.... ikke kjempe, men vill ikke utelate noen i klassen... han er jo første barn i klassen med bursdag, så føler det setter standaren litt:o) Vi bor i blokk leilighet på 60 kvm, så helt ikke her hjemme, MC donnals og bowling synes jeg er unødvendige opplegg som ikke gir stort, bowling kunne vert aktuelt om noen år, men ungene er litt små enda...
blond Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Inviter alle guttene i klassen. Selv om det blir trangt blir det sikkert populært! Gratulerer med seksåring!
Frk Marge Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 er ny på dette med gutt. har også en 6 åring som skal ha bursdag neste søndag men jeg har vært igjennom mølla med storesøster. gjorde aldri noe spesiellt jeg. vi inviterte hele klassen. når de kom var det pakkeåpning etterhvert som de strømmet på mens jeg dekket bordet. så spiste de pølser og drakk brus og skravlet hull i hodet på hverandre... så var det ut når alle var mette, eller de var inne og lekte med det de ville selv. ble ofte litt grupperinger. ofte var det de nye gavene som ble prøvet ut noen ganger har jeg dekket på med papirduk under matduken og tatt denne frem når jag tar av bordet, så kunne alle sitte å tegne om de ville. en gang hadde jeg mobilpyntverksted... med da var de 10 år. og det var like mange gutter som syntes dette var topp som jentene ungene tar ofte opp leken fra friminuttet når de kommer sammen hos hverandre, er ikke sikkert du behøver å organisere noe som helst så etter en liten stund dekker jeg kakebordet og de får sjokoladekake, gele og vaniljesaus + evt en kake til om de har vært mange... etter kakene får de hver sin godtepose med bittelitt godt, kanskje en ballong i og en mandarin og så kommer foreldrene og henter... alt er over på 3 timer alle er sliten, særlig bursdagsbarnet, men også veldig fornøyd. håper det funker bra for gutter også
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Takk for gode forslag:) Men jeg hadde tenkt meg noe mer orginalt og spessielt:p Blir vell noe som nevnt over her om jeg ikke kommer på noe bedre=) HI
Frk Marge Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 vet om ei som dekket gulvet som bord og hadde sjørøverbursdag... karneval hadde vi en gang. det var kjempevellykket skattejakt eller rebusløp etter godteposer er det en del som gjør... eller ha fiskedam etter godteposene... (henger opp et teppe eller laken mellom en døråpning og ungene må fiske over teppet for å få posen sin (som noen sitter på andre siden og fester på) bare noe mer jeg kom på.... ellers var min spesialitet alltid kaken... laget alltid sånn 3 dimensjonal kake (cacasform). og er litt urtefrik så jeg pyntet en gang bløtekaka med friske blomster - stemor, mynte osv... ble samtaleemne rundt bordet og ikke alle turde smake med en gang lol ha leker eller konkuranser ute om været tillater?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 hehe, kake er og litt min greie... på et års dagen til frøkna i huset blir det et forsøk på skjev kake, og sjørøver bursdag, med kake og skattekiste pijata har han hatt... Har tenkt litt på å være ute faktis... ta skattejakt, pølsegrilling og lek og morr ved et vann + skog i nerheten... Må se om jeg får min far og bror til å være med i så tilfelle, vil være sikker på at nok folk passer på=) Men da blir det verre med kul kake da:p får vell til noe, men så teit med kjempe fancy kake ute ved engangsgrillene? Hva synes dere andre om denne tanken da? HI
Frk Marge Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 hvordan lager dere pinjata? det har blitt spurt etter her.... synes ideen din var god jeg
Anonym bruker Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 jeg må indrømme at jeg var så teit at jeg kjøpte på standard:p Men det er vell egentlig bare å brette, klippe å lime litt papp også pynte med "dotter" av silkepapir Tror kanskje jeg ville prøvet meg litt frem først f.eks med et vanlig ark eller små pappbiter. Bare en tanke:p HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå