Gå til innhold

Redd for å miste...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg syens at jeg leser overalt at folk har mistet babyen i magen, både SA og MA... Blir skikkelig engstelig av det! Er det bare meg eller er det flere som har det sånn????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Du er ikke alene, jeg har også vært veldig bekymret de siste dagene.. Jeg mistet i MA sist graviditet og det var et helvete.. Er nå gravid på nytt og var på ul i uke 12 og alt så bra men bare ettter noen uker kommer disse dumme tankene snikende tilbake, det er så dumt at det skal ødelegge mye av gleden. Skal på ny ul på torsdag og både gruer og gleder meg, er så redd for å få dårlige nyheter.. Har kjøpt meg en babywatcher som jeg venter på og håper at den kan roe meg når disse dumme tankene kommer.. Hvor langt er du på vei da? Jeg selv er 14+1 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står MA for?

Jeg har vært redd for at noe er galt, at det skal falle ut eller at vi får vite på ul at det har vært dødt hele tiden. Dumme tanker.

Men så sa mamma til meg her i helga, at jeg kan velge å gå rundt å bekymre meg slik og med det gå glipp av hele den nytelsen det er å være gravid, eller jeg kan nyte det max og ta eventuelle nedturer hvis de kommer. +at jeg er 12+3 i dag har roet meg...

Men bekymringene, de er der dog. Kan hende det er en liten gutt der inne da :)

 

Hva er babywatcher? -->første gang jeg gror bebi i magen, er nokså uerfaren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA står for missed abortion, fosteret dør men støtes ikke ut av kroppen.. Blir som regel ikke oppdaget før litt senere siden symptomene ikke avtar med en gang, mange kan ha små blødninger også. En Babywatcher er en doppler så man kan høre hjertelyden :) Mamma'n din har helt rett i at man må nyte tiden uansett men det er ikke alltid like lett, hehe :) Har du vært på noe tidlig ultralyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også på den måten så lenge jeg tilhørt 1. tri. Inne på det forumet er det jo stadig snakk om det å miste, og at folk har mistet.

 

Det som hjalp meg var det å flytte over til 2. tri hvor det nesten ikke er snakk om slike ting. Pluss at jeg var kommet over 12 ukers trinnet og hørte hjertet i uke 13 slik at MA før uke 12 var utelukket!!

 

Nå vet jeg jo det at det er veldig sjelden å miste etter uke 12, så nå bare slapper jeg av, nyter svangerskapet og smiler hver gang jeg kjenner disse velkjente og lenge etterlengtede boblene når jeg har lagt meg!! er uke 15+3 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, gleder meg sånn til vi skal til jordmor i neste uke, håper vi får høre hjertelyden da!! Vi har ikke vært på tidlig ul, tenkte vi sku vente til den ordinære, så lenge alt virker bra til uka og hun finner hjerte. Blir nok litt for nervøs til å vente helt til oktober hvis jeg ikke får høre det da... Men tenker at vi er over 12 uker nå da, og at det er et godt tegn.

For selv om mamma har rett i det hun sier, så klarer jeg ikke kutte ut alle bekymringer, noen sniker seg jo stadig inn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på det hver dag. Hadde MA som ble oppdaget i uke 15 sist. Trodde jeg var safe da, så denne gangen slapper jeg ikke av før etter uke 15 er over. Kommer sikkert til å være engstelig frem til ultralyden i uke 18.

 

Tvi Tvi alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppdager man MA da?

Jeg visste ikke engang at det gikk an jeg, og nå går jeg rundt med tilbakevendene bekymring... Spesielt etter den oppblåste magen krympet og kvalmen har gitt seg. Jeg kjenner liksom ingenting lenger!! Symtomene forsvant på dagen 12 uker, kan hende det er mye psykisk knyttet til det altså... men, argh!! Også vet jeg så lite om det jeg bekymrer meg for; noen som kan informere meg litt?

 

Og lykke til alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Min MA ble oppdaget da jeg begynte å blø...mye. Hadde også riesmerter. Var ingen tvil om at jeg mistet. Fikk det konstantert ved UL, deretter ble det utskrapning.

 

Har i dag vært på UL (er 12+5), og alt var i skjønneste orden:) Hoppende glad.

 

For de fleste går det jo bra når man har passert 12 uker. Du kan jo ta en tur til legen for å få høre hjertelyd. Det vil nok berolige deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal jo til jordmor på onsdagen, så skal spørre om hun ikke vil prøve finne hjertet da...

Ellers brakk jeg meg igjen i dag tidlig, og tar det som et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...