Gå til innhold

Lillebror kom til verden 01.09 :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg blitt tobarnsmor, å gjett om jeg har nok å gjøre, med to herlige små, en stor frøken på 17 mnd, og lillebror som nå er en uke gammel :-) Akkurat kommen inn døra etter å ha trillet storesøster i søvn i den store-tunge-kjerra av en søskenvogn. (Babytravel,- er vell egentlig en veldig lett vogn, men dog så mye tyngre enn en vanlig vogn ;) tilvenning. Trim!)

Fødselen var fantastisk! iallefall i forhold til min forgje fødsel. Da ble vannet tatt en uke på overtid pga sv.forgiftning. Mye drypp. Minutt-lange rier, veldig intense. lang fødsel. Pressriene varte i et par timer.. i hvertfall... Uhgg! Klipt, fire sting, ødelagt nedentil i flere måneder, .. forferdelig dårlig form etter fødselen.

MEN, denne gangen :-) ; rakk jeg såvidt til sykehuset! En uke før termin. Modningsrier natt til mandag. (etter sex) Slimproppen kom neste morgen. (resten av den, litt kom en uke før ca). Natt til tirsdag ble riene mer regelmessig. lå hele natten hjemme i sengen min med rier hvert tiende-15. min ca. Varte bare i 20 sekunder, så jeg tok dem ikke så seriøst (varte jo 1min forgje fødsel) Lå der i sengen å sparket med beina. I fire-femtida begynte det å komme mye slim med blod når jeg var på do. Riene var hvert 10.min. Sto opp cirka kl 6. Bor på bygda, 20 mil fra stedet jeg hadde tenkt å føde. Møtte jordmor på helsestasjonen her jeg bor kl.7. Full åpning! I sykebil til et mindre fødested i nærheten (9mil ca) Knep igjen. lå heeelt i ro. Grusomt! Livredd for å måtte føde i en sykebil. En halvtime etter at vi kom frem ble lillegutt født. På fjerde pressrien. Ikke et sting. Litt skrubbsår. 2800 g, 50 cm.

Torte først ikke presse. Kunne ha begynt å presse lenge før, men jeg torte ikke. Skrekk etter forgje fødsel, hvor det tok en evighet. Men når jeg prøvde, gikk det så fort - å bra :-) ! "Der plogen har pløyd før.." :-)

Jeg spiste bringebærbladkapsler ett par uker før fødselen, å smurte mellomkjøttet inn med jornøttolje i noen uker. Om det bidro til å gjøre fødselen "lett" ?.. Hm. ikke godt å si! Men det koster jo ikke så mye å prøve? ;)

Er i veldig god form denne gangen :-) Å det er godt,- for om en ukereiser mannen min på jobb (turnusjobb, fire uker hjemme, fire borte)

Det blir spennende! (storesøster går ikke i bh- enda)

hurra! Hadetsåbra, og lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med lillebror! Håper jeg også får en bedre annengangsfødsel.. får håp når jeg leser om slike som deg!

Livet ditt nå høres travelt ut ja, håper du får kost deg innimellom slagene :-).

Skrevet

Gratulerer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...