Gutt05 og liten i magen Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Går det ann å ha mer uflaks.... Mannen min ligger med influensa... Over 39 i febe, fryktelig hodepine og stive muskler/ledd... Nå går jeg liksom bare å venter på at jeg og sønnen min på 4 skal bli syke... Mannen min har fått tamiflu medisin. Men jeg får ikke siden jeg er gravid... Trodde egentlig vi kunne ta den medisinen... At det er vaksinen vi skal holde oss unna... Eller?!?!? Vet jo at man kan ta Tamiflu kur fårebyggende, men tør ikke det når legen sier jeg helst ikke bør ta det... Uff, håper dette går bra...!!
Gjest Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 uff da, høres ikke hyggelig ut... Ang Tamiflu og Relenza, så klipper jeg fra Felleskatalogen (der bivirkninger etc er listet opp). Høres ut som du har en lege som er oppdatert! :-) De uønskede virkningene (også kalt bivirkninger) er rett og slett ikke godt nok kjent ennå. Fra Felleskatalogen: TAMIFLU (også kalt oseltamivir - mitt tillegg): Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Det foreligger ikke tilstrekkelige data på bruk av oseltamivir hos gravide. Dyrestudier indikerer ingen direkte eller indirekte skadelige effekter på svangerskapsforløp, embryonal fosterutvikling, fødsel eller postnatal utvikling. Preparatet bør likevel ikke brukes under graviditet med mindre potensiell nytte for moren oppveier potensiell risiko for fosteret. Overgang i morsmelk: Ukjent. Bør kun brukes ved amming dersom potensiell nytte for moren oppveier potensiell risiko for barnet. RELENZA: Graviditet/Amming: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Den potensielle risikoen hos mennesker er ikke kjent. Bør ikke brukes under graviditet hvis ikke fordelen for moren oppveier mulig risiko for fosteret. Går over i melk hos rotte. Det foreligger ingen informasjon om utskillelse i brystmelk hos mennesker. Bruk under amming er ikke anbefalt.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 ikke engst deg! dette går bra! man skal faktisk ikke ta tamiflu når man er gravid vær glad at legen din har fått med seg det! vaksinen skal man helle ikke ta. det viktigste om man får influensa er å drikke mye ta paracet (for å holde nede feber) evt få en antibiotika kur om du får halsbet ell bronkitt eller annen luftveis infeksjon. så slapp av dette går så fint lykke til
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Men husk at den vanlige influensa også har kommet nå...
hønny-bunny Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 hei,tror ikke alt det folk her har skrevet stemmer,jeg er 5 mnd på vei,har fått svineinfluensa og fått tamiflu fra legen min på kvinneklinikken på Ullevålsykehus. Men den skal ikke tas forebyggende,bare hvis man har blit syk og da innen 48 timer,må man begynne med kuren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå