Gå til innhold

Frekt eller helt i orden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drev inne og tørket støv og skulle ut å riste kluten da jeg oppdaget en leding av utestikket vårt. Jeg fulgte ledningen ut av hagen og gjennom hekken, over naboeiendommen og over gata til huset der...Der holdt håndverkere på å kutte materialer med strøm fra oss.

Jeg stusset såpass at jeg bare gikk inn igjen usett. Ringte gubben som ikke synes dette gjorde noe som helst. Så da er vel jeg rar som synes dette var ustyrtelig frekt?

Kunne jo bare spurt, de vet jo jeg er hjemme..... Er nemlig samme håndverkeren som var her i sted (for de som leste den tråden) som nå holder på med terrasse hos en nabo to hus bortenfor.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er skikkelig frekt å bare ta seg til rette sånn uten å spørre først.

Hadde vært noe helt annet om de hadde spurt først.

Skrevet

jeg synes det er frekt.strøm er ikke akuratt gratis, og er et prinsipp da...spør først....

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at de gjorde det uten å spørre. Hadde de spurt først kan det godt hende jeg ville sakt ja, men uten å spørre vil jeg anse det som tyveri, muligens med annmeldelse hvis det var av et visst omfang.

Skrevet

Jeg hadde dratt ut kontakten. Det er god folkeskikk å spørre først. Man tar seg ikke bare slik til rette og hadde de spurt først så hadde jeg nok sagt ja til at de kunne bruke litt strøm

Skrevet

Jeg hadde trukket ut kontakten i all stillhet, deretter satt meg i nærheten og ventet spent på fortsettelsen :)

Skrevet

Syns det er frekt ja! Hadde latt de gjøre det hvis de spurte først!

Skrevet

Satt her og ergret meg over at vi hadde noe strømtrengende hageredskap for DA skulle jeg jobbet i hagen NÅ....., men det har vi ikke. Nå er de dessuten ferdig så det var jo ikke en hel dag akkurat, men synes nok det var å ta seg litt vel mye til rette. Hadde sagt ja om de spurte først :-)

Skrevet

Skikkelig frekt, gå og napp ut. Det er faktisk tyveri og helt ulovlig når de ikke har spurt først.

Skrevet

Jeg hadde skrudd av sikringen. Så hadde jeg fulgt med på hva de gjorde videre;-) Kanskje de kommer ringende på døren for å fortelle at sikringen har gått?!

Skrevet

Hahahaha, dette var dagens frekkeste! Den kontakten hadde jeg nappa ut tvert. Hvorfor i all verden har de ikke plugga til kontakten hos dem de jobber hos? Det er vel ikke ditt ansvar å forsyne dem med strøm? Det er jo ikke hos deg de jobber. Jeg slutter aldri å forundre meg over enkelte folks frekkhet.

Skrevet

det er å stjele! - mao ikke i orden

Gjest thricane
Skrevet

hadde nok ikke brydd meg så veldig, så lenge d ikke gjentar seg. har selv bygd hus og ventet på sikringsskap fra skagerak, og måttet låne fra naboer. vi spurte først, og ville betale for det, men kan jo bli litt annerledes når det er håndverkere som ikke bor der, som mister en hel arbeidsdag pga strøm.

hvis du synes d er noe herk, så ta sikringen. ikke uvanlig at den går hvis det blir mye belastning på kretsen.

Skrevet

Den hadde ikke stått i kontakten i mange sekunder til hadde det vært hos meg.

Det finnes da grenser for hvor mye en skal ta seg til rette.

Skrevet

I alle dager. Hadde de spurt - så greit.

Men om det var meg, så hadde jeg nappet ut kontakten.

Skrevet

Det hadde ikke brydd meg overhodet..

Har vært borti nok av naboer som har dradd ut kontakten i et borettslag.

Og slike folk får jeg fnatt av.

(vet dette ikke var borettslag og at det var håndverkere, men syns ikke saken var noen stor sak i det lange løp.. Hadde blitt glad om de hadde spurt, men hadde ikke brydd meg heller...)

Skrevet

Det er jo tross alt dere som betaler for strømmen for arbeidet han gjør for naboen, så jeg syns det er frekt å ikke spørre om lov først. Er kanskje ikke sankk om mange kronene, men allikevel. De har da vel strøm hos naboen også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...